1 433 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Eltejp
Jag behöver tips på en riktigt bra eltejp med liten rulle.
jag ska tejpa lite muffar vid övergången från 15mm till 16mm VP-rör. Jag köpte en random eltejp men eftersom det är så trångt skulle jag behöva en tejp som sitter på en liten rulle.
Hur bred bör den vara? Känns som 20mm var i minsta laget.
jag ska tejpa lite muffar vid övergången från 15mm till 16mm VP-rör. Jag köpte en random eltejp men eftersom det är så trångt skulle jag behöva en tejp som sitter på en liten rulle.
Hur bred bör den vara? Känns som 20mm var i minsta laget.
Produkter som diskuteras: "Eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Du får väl använda ett par rullar som det är skvättar på.. Det har jag nästan alltid ett gäng ligger för när rullarna försvinner så tar man en ny bara.
Skämt å sido. En variant är ju att dra ut en bit som du drar av för att sen använda den för att linda runt. Så brukar jag göra om det är för trångt för att dra runt rullen runt det jag ska tejpa. Dock kräver det att det inte är en massa spån eller annat runt om som fastnar i klistret på tejpen.
Skämt å sido. En variant är ju att dra ut en bit som du drar av för att sen använda den för att linda runt. Så brukar jag göra om det är för trångt för att dra runt rullen runt det jag ska tejpa. Dock kräver det att det inte är en massa spån eller annat runt om som fastnar i klistret på tejpen.
Själva innerrulle är stor eller typ som en normal tejprulle, kanske 3-4 cm så det hjälper inte att vänta på slatten.
Det är dammig, smuligt och jävligt. Drar rören i innertaket mellan råspont och isolering.
Det är dammig, smuligt och jävligt. Drar rören i innertaket mellan råspont och isolering.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Använd skarvar med låsbleck och böj ut det ena blecket med en mejsel så sitter det ihop vill man va säker så ta en tc-s klammer och skruva fast skarven
Då tror jag nog inte du hittar någon mindre rulle. Tror innerrullen är i stort sett lika stor på alla rullar. Åtminstone alla jag sett.D Derbyboy skrev:
Men tipset om fjädern/metallblecket ovan håller jag också med om. En annan lösning är att lägga ett eller ett par varv tejp runt 15mm röret så det blir lite tjockare så låsningen fäster bättre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden