2 546 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Elstolpar?
Någon som vet vilka som möjligen säljer de klassiska gatubelysningsstolparna me konisk lampskärm? Jag pratar om dom man ser i större delen av alla städer..
Philips Hafnia är rätt så fin.. Sätter vi upp mycket just nu..
Vet inte annars vad det är du syftar på.. Byhatten börjar på att vara utdöd i städer iaf.. Den brukar oftast ses i mindre samhällen.
Mexico tror jag dagens ersättare till kineshatten heter..
Du köper dem hos Ahlsell eller liknande. Annars hos den lokale elinstallatören. Allra billigast kommer du undan om du kan köpa den direkt av dem som kör gatubelysningen i din kommun..
Stolparna köper du hos moramast, satsa på rotlackat..
Vet inte annars vad det är du syftar på.. Byhatten börjar på att vara utdöd i städer iaf.. Den brukar oftast ses i mindre samhällen.
Mexico tror jag dagens ersättare till kineshatten heter..
Du köper dem hos Ahlsell eller liknande. Annars hos den lokale elinstallatören. Allra billigast kommer du undan om du kan köpa den direkt av dem som kör gatubelysningen i din kommun..
Stolparna köper du hos moramast, satsa på rotlackat..
Redigerat:
i den omfattning som byahatten ersätts så bör det ju finnas ett stort lager av nertagna byahattar i varenda kommun... gäller ju bara att känna nån som har tillgång till det lagret.. jag köpte en ny byahatt för 2 år sen, valde den utan skymningsrelä och satte upp ett separat relä, den med inbyggt är fulare om man nu bryr sig om det..
dock ger ju inte byahatten speciellt bra ljus för pengarna.. ingen reflektor..
är du ute efter prisvärt ljus så köp julas gårdsarmatur i plast, en päronformad HG-armatur för 398 tror jag det var, jag satte upp en sån på kompisens garage och den ger ju 5 gånger så mycket ljus som en byahatt..
dock ger ju inte byahatten speciellt bra ljus för pengarna.. ingen reflektor..
är du ute efter prisvärt ljus så köp julas gårdsarmatur i plast, en päronformad HG-armatur för 398 tror jag det var, jag satte upp en sån på kompisens garage och den ger ju 5 gånger så mycket ljus som en byahatt..
Klicka här för att svara