Hej,

tänkte kolla med er här om detta är vanligt att det blir så här pass stora sprickor i stolparna. Dem är oanvända, legat i 1 år. Dem är 1500x70 impregnerat.

• Hand håller en delad bambupinne, otydlig bakgrund med gröna träd och högar av grenar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trästockar och skuggor av bladväxter i solljus, grönt gräs, naturligt och lugnt motiv.
    Skapa konto
  • Trästolpe med sprickor, omgiven av grönt gräs, ute i dagsljus.
    Skapa konto
Kärnträ brukar det vara i stolpar, kolla årsringarna på topp och dom kan spricka så där.

Så blir det ibland. Så länge du inte ska ha stolparna för att hägna in en Linderödsgalt som väger 250 kg går det bra ändå.

Ändå tråkigt, behöver inte dem längre eftersom jag ska sätta elnät istället. Så tänkte sälja dem, men som de ser ut tror jag det blir svårt.

Jepp duger inte ens som ved, då dom är preparerade med rötskydd.

Borde väl gå att sälja de där. De man köper nya brukar ju ha liknande sprickor, även om de inte hunnit bli så stora än. Alla som tidigare hanterat den typen av stolpar vet att det bara är en tidsfråga innan de ser ut så där.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Borde väl gå att sälja de där. De man köper nya brukar ju ha liknande sprickor, även om de inte hunnit bli så stora än. Alla som tidigare hanterat den typen av stolpar vet att det bara är en tidsfråga innan de ser ut så där.
jo kanske ska lägga ut dem och folk får avgöra själv om de vill ha dem.

Som Hep skriver. Det är inget fel på dem. De är nya/oanvända.
Vi har sådana stolpar till elstängslet runt våra hästhagar. De har stått >20 år nu. Inga problem. Tyvärr är dina stolpar för korta, annars hade jag kunnat befria dig från dem. :)
Var häromveckan och tittade vad nya kostar. De är ju snordyra så med vettig prissättning bör de gå att bli av med på nolltid.

Oldboy Oldboy skrev:
Som Hep skriver. Det är inget fel på dem. De är nya/oanvända.
Vi har sådana stolpar till elstängslet runt våra hästhagar. De har stått >20 år nu. Inga problem. Tyvärr är dina stolpar för korta, annars hade jag kunnat befria dig från dem. :)
Var häromveckan och tittade vad nya kostar. De är ju snordyra så med vettig prissättning bör de gå att bli av med på nolltid.
Jaha okej, då lägger jag ut dem till ett vettigt pris :) halva nypriset ?

Låter rimligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.