Hej
Har en liten fundering på hur man kan laga en elslinga som är ingjuten i plattat,den har blivit skadad vid bilning... image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bila upp mer åt båda hållen så du får fram frisk kabel att skala upp. Sen får du göra 2st skarvar med en ny kabel imellan.
 
Är det en värmekabel så kan du nog se den som förbrukad. Dvs inte räddningsbar.

Jag antar att det är golvvärmen i ett badrum som du bilat sönder?

Annars så ibland lägger man ner "tillfälliga" värmeslingor i betongen när man gjuter för att hålla rätt temperatur om det är kallt eller man kör med annan blandning på betongen. Är det en sådan som du bilat av så kan du fylla igen utan att laga. De klipps ändå när platten har blivit färdiggjuten.
 
Redigerat:
-=fullmoon=- skrev:
Är det en värmekabel så kan du nog se den som förbrukad. Dvs inte räddningsbar.

Jag antar att det är golvvärmen i ett badrum som du bilat sönder?

Annars så ibland lägger man ner "tillfälliga" värmeslingor i betongen när man gjuter för att hålla rätt temperatur om det är kallt eller man kör med annan blandning på betongen. Är det en sådan som du bilat av så kan du fylla igen utan att laga. De klipps ändå när platten har blivit färdiggjuten.
Det är en värmeslinga som går runt hela huset.är kanon på vinter när den värmer golvet runt huset.
Verkar bara varra 2 små kqblar i med en armering runt för att inte gå sönder vid byggnation av huset...
 
Det finns speciella skarvsatser för värmekabel att köpa och det är inga problem att skarva den skadade värmekabeln.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.