Hej!

Det skall dras en kabel längs röda linjen upp till övervåningen. Vilket kabelskydd hade ni använt på den horisontella dragningen?
 
Du har glömt bilderna.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Du har glömt bilderna.
 
  • Trädgårdsaltan med sammanfälld vit parasoll, vit träbänk och terrassmöbler mot tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
PM FLEX i metall, finns färdiga böjar och avslut, klammer m.m.
 
  • Gilla
Johan Persson1 och 1 till
  • Laddar…
Galvat kabelskydd hade jag körde med, tycker det skulle passa din fasad
 
  • Galvaniserat kabelskyddsrör i metall mot vit bakgrund, halvrunt och avlångt, för fasadmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johan Persson1
  • Laddar…
Tack för svar. Vad är egentligen anledning till kabelskydd? Är det för yttre påverkan? UV? Skadedjur? Estetiskt?
 
J Johan Persson1 skrev:
Tack för svar. Vad är egentligen anledning till kabelskydd? Är det för yttre påverkan? UV? Skadedjur? Estetiskt?
Ja på alla (y)
 
  • Gilla
Johan Persson1
  • Laddar…
tommib
Får man möjligen fråga om anledningen till att det ska dras el på det beskrivna viset?
 
tommib tommib skrev:
Får man möjligen fråga om anledningen till att det ska dras el på det beskrivna viset?
Rimligaste sättet att få upp det på balkongen ute på övervåningen
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib
Du kan inte gå ut från rummet innanför balkongen? Eller ut via takfoten?
 
  • Gilla
elmont
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Du kan inte gå ut från rummet innanför balkongen? Eller ut via takfoten?
Det hade iofs varit möjligt att gå från ett uttag inne. Ska fundera på den
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.