Det är inte en löneökning, de allra flesta svenskar går i år ner i lön.
Då pratar du om reallön, inte absolut lön. Blanda inte ihop koncepten. De flesta (nästan alla) svenskar får högre lön i år, men pengarna räcker inte lika långt pga inflationen.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.