3 425 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Elradiatorer?
Hej !
Vi funderar på att bygga 1 1/5 plans hus med trivselhus
(204).
I deras standard är det bara elradiatorer på övre plan
men det borde väl vara lönsamt att byta dessa mot vatten radiatorer då nedre plan värms med golvvärme
( fjärrvärme)?
Är det någon som har erfarenhet av fresh ventiler och golvvärme blir det inte kallras med följden att man stänger ventilen och så har man ett hus som inte ventileras?
Mvh Mattias ???
Vi funderar på att bygga 1 1/5 plans hus med trivselhus
(204).
I deras standard är det bara elradiatorer på övre plan
men det borde väl vara lönsamt att byta dessa mot vatten radiatorer då nedre plan värms med golvvärme
( fjärrvärme)?
Är det någon som har erfarenhet av fresh ventiler och golvvärme blir det inte kallras med följden att man stänger ventilen och så har man ett hus som inte ventileras?
Mvh Mattias ???
Hej
Det är fjärrvärme.
Jag tror att vattnburen golvvärme på övreplanet blir för dyr.
Jag har hört att problem med golvknarr kann uppstå.
Funderar på vatten radiatorer istället + en typ villavent
så man blir av med fresh ventilerna.
Mvh Mattias
Det är fjärrvärme.
Jag tror att vattnburen golvvärme på övreplanet blir för dyr.
Jag har hört att problem med golvknarr kann uppstå.
Funderar på vatten radiatorer istället + en typ villavent
så man blir av med fresh ventilerna.
Mvh Mattias
Klicka här för att svara