C carlbanan skrev:
Årets mest korkade kommentar?

Det tar tyvärr betydligt längre tid att återställa den svenska energiförsörjningen än vad det tog för S och MP att förstöra den.
Ja, det var en extremt korkad kommentar. Tyvärr var det vad som sades.
Skärmklipp av tweet med citat, profilbild, interaktionsknappar och markerad text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Jag tror inte denna regering sitter hela mandatperioden, tycker de har för dålig eller naiv kunskap på de flesta områden.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Priset skulle sänkas redan i morgon.

[bild]
Jo men för att infria det löftet hade de behövt egen riksdagsmajoritet och där är vi inte än (som tur är)

D Daniel 109 skrev:
Ja, det var en extremt korkad kommentar. Tyvärr var det vad som sades.
[bild]
Du förstår ju lika väl som alla andra att det är en felskrivning eller felcitering, och att det som avses är att trygga förutsättningarna för en utbyggnad.

Men det är klart, det är roligare att sitta och trolla på diverse forum. Bra jobbat, fortsätt med det!

F fribygg skrev:
Jo men för att infria det löftet hade de behövt egen riksdagsmajoritet och där är vi inte än (som tur är)
Gänget som gav löftet har ju egen majoritet.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Gänget som gav löftet har ju egen majoritet.
Nej @Daniel 109 , det var ett SD löfte kolla @useless bild i inlägg #94 om du inte redan gjort det.

Ja, 10kr var SD. Men hela högerblocket har lovat rejäla sänkningar på bränsle och tak på elpris. Som tur är verkar det inte bli så.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
hsd
C carlbanan skrev:
Du förstår ju lika väl som alla andra att det är en felskrivning eller felcitering, och att det som avses är att trygga förutsättningarna för en utbyggnad.

Men det är klart, det är roligare att sitta och trolla på diverse forum. Bra jobbat, fortsätt med det!
Han stod vid macken i reklamen å lovade...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
hsd
D Daniel 109 skrev:
Ja, 10kr var SD. Men hela högerblocket har lovat rejäla sänkningar på bränsle och tak på elpris. Som tur är verkar det inte bli så.
M lovade 5:-
Kd lovade 5:-
och på något oförklarligt sätt när siffrorna slogs ihop så blev det en tummetott

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
F fiskbuggaren skrev:
Det får man väl då betrakta som med marginal underkänt. Menar du att de bad om väljarnas förtroende att styra landet utan att ens bemöda sig att ha en aning om vad uppgiften gick ut på?
Svar ja, de är politiker behöver jag säga något mer?

E elmont skrev:
Du kan inte mena att du tror att den nya regeringen inte hade full koll på läget? Man får tro vad man vill men så korkade är dom naturligtvis inte, speciellt när det var deras budget som röstades igenom
Budgeten för 2022 är det inte mycket kvar av, förra regeringen har ju duttat ut pengar på en hel massa olika saker under året som inte fanns i budgeten.

Problemet är inte i år utan nästa år, bara uppjusteringen av basbeloppen kommer ge en rejäl kostnadsökning som inte på långa vägar uppvägs av ökade skatteintäkter.

Förhoppningsvis kommer något bättre förslag än den förra regeringens kompensation.

Under de 3 månader hade man strax över 700kr billigare elräkning än året före och som plåster på såret fick man nästan 6000kr av staten.
Fick till och med starta motorvärmare kl 21 på kvällen den sista. Lönade sig att bränna några kronor och kilowatt ut i tomma intet och säkra de sista 200kronorna extra ur Anderssons välfyllda lador...

• Gilla
cbrolin
  • Laddar…
G
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag tror inte denna regering sitter hela mandatperioden, tycker de har för dålig eller naiv kunskap på de flesta områden.
De gjorde inte de förra heller;)

mnils skrev:
Svar ja, de är politiker behöver jag säga något mer?

Budgeten för 2022 är det inte mycket kvar av, förra regeringen har ju duttat ut pengar på en hel massa olika saker under året som inte fanns i budgeten.

Problemet är inte i år utan nästa år, bara uppjusteringen av basbeloppen kommer ge en rejäl kostnadsökning som inte på långa vägar uppvägs av ökade skatteintäkter.
Fortfarande kvarstår ju frågan om dom i den nuvarande regeringen inte förstod hur ekonomin var, klarade dom inte av att göra en korrekt bedömning så betvivlar jag att dom klarar av att sköta ekonomin framöver.
Jag för min del är övertygad om att dom inte är dummare än att dom visste precis hur landet låg.
Såg dom inte det kanske dom ska försöka hitta någon med bättre förståelse.
Ps
Jag tycker att du grovt förminskar "dom nyas" förståelse.

• Gilla
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
G OMathson skrev:
De gjorde inte de förra heller;)
Jaså? Det gjorde dom vad jag vet iaf.

mnils skrev:
inga problem staten drar i en massa extra miljarder på momsen i år och nästa år på grund av de höga priserna
på mat -bränsle-el

• Gilla
K. L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.