22 945 läst ·
203 svar
23k läst
203 svar
Elprisstöd ...
Du förstår ju lika väl som alla andra att det är en felskrivning eller felcitering, och att det som avses är att trygga förutsättningarna för en utbyggnad.D Daniel 109 skrev:
Men det är klart, det är roligare att sitta och trolla på diverse forum. Bra jobbat, fortsätt med det!
Ja, 10kr var SD. Men hela högerblocket har lovat rejäla sänkningar på bränsle och tak på elpris. Som tur är verkar det inte bli så.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 158 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 158 inlägg
Han stod vid macken i reklamen å lovade...C carlbanan skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 158 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 158 inlägg
Svar ja, de är politiker behöver jag säga något mer?F fiskbuggaren skrev:
Budgeten för 2022 är det inte mycket kvar av, förra regeringen har ju duttat ut pengar på en hel massa olika saker under året som inte fanns i budgeten.E elmont skrev:
Problemet är inte i år utan nästa år, bara uppjusteringen av basbeloppen kommer ge en rejäl kostnadsökning som inte på långa vägar uppvägs av ökade skatteintäkter.
Förhoppningsvis kommer något bättre förslag än den förra regeringens kompensation.
Under de 3 månader hade man strax över 700kr billigare elräkning än året före och som plåster på såret fick man nästan 6000kr av staten.
Fick till och med starta motorvärmare kl 21 på kvällen den sista. Lönade sig att bränna några kronor och kilowatt ut i tomma intet och säkra de sista 200kronorna extra ur Anderssons välfyllda lador...
Under de 3 månader hade man strax över 700kr billigare elräkning än året före och som plåster på såret fick man nästan 6000kr av staten.
Fick till och med starta motorvärmare kl 21 på kvällen den sista. Lönade sig att bränna några kronor och kilowatt ut i tomma intet och säkra de sista 200kronorna extra ur Anderssons välfyllda lador...
Fortfarande kvarstår ju frågan om dom i den nuvarande regeringen inte förstod hur ekonomin var, klarade dom inte av att göra en korrekt bedömning så betvivlar jag att dom klarar av att sköta ekonomin framöver.mnils skrev:Svar ja, de är politiker behöver jag säga något mer?
Budgeten för 2022 är det inte mycket kvar av, förra regeringen har ju duttat ut pengar på en hel massa olika saker under året som inte fanns i budgeten.
Problemet är inte i år utan nästa år, bara uppjusteringen av basbeloppen kommer ge en rejäl kostnadsökning som inte på långa vägar uppvägs av ökade skatteintäkter.
Jag för min del är övertygad om att dom inte är dummare än att dom visste precis hur landet låg.
Såg dom inte det kanske dom ska försöka hitta någon med bättre förståelse.
Ps
Jag tycker att du grovt förminskar "dom nyas" förståelse.
inga problem staten drar i en massa extra miljarder på momsen i år och nästa år på grund av de höga prisernamnils skrev:
på mat -bränsle-el