Lustigt att folk med pool å elbil vill ha bidrag.
Trodde även m var mot bidrag, men det gäller väl bara om det är till de som bor i hyresrätt.
Jag som villaägare får massor av bidrag, rut, rot, ränteavdrag och elpriskompensations bidrag.
Tror jag får så mycket bidrag att enda skatten jag betalar är momsen på varor
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
E Etho1 skrev:
Lustigt att folk med pool å elbil vill ha bidrag.
Trodde även m var mot bidrag, men det gäller väl bara om det är till de som bor i hyresrätt.
Jag som villaägare får massor av bidrag, rut, rot, ränteavdrag och elpriskompensations bidrag.
Tror jag får så mycket bidrag att enda skatten jag betalar är momsen på varor
Är det bra med elprisstöd?

Tänker att det kanske vore bättre att betala vad det kostar och inte ha så mycket skatter och bidrag. (har haft funderingen kring EU stöden till lantbruk också, kanske bättre att betala vad det kostar och slippa all administration av bidragen till bönderna)
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Nja, SD var väl inte med på alla saker. Det var ju i huvudsak M och KD som lovade saker tillsammans. Det är ju uppenbart att en stor del av den tilltänkta budgeten åts upp av ett antal saker drivna av SD. Dvs, det fanns inte pengar kvar till de saker som de andra lovat. Det kostade många vallöften att få ihop ett dugligt regeringsundetlag.

Det var väl just SD som lovade en sänkning av priset vid pumpen med en 10:a?
Så att "det var andra andra än SD som lovade" stämmer inte.
"Verkligheten är och spökar".
https://www.dn.se/sverige/sd-tvekar-om-bransleloftet-ibland-ar-verkligheten-och-spokar/
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Priset skulle sänkas redan i morgon.



Bild på mynt med text som lovar billigare diesel genom politik. Inlägg från politiskt konto.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
De som trodde på högerbockets vallöften kan känna sig lurade. Det var tämligen uppenbart att det inte är realistiska löften. Åtgärderna på kriminalområdet är nästan rakt över verkningslösa eller kontraproduktiva. Jag gissar att förtroendet för det gänget går den när de ska visa vad de går för.
 
  • Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
De som trodde på högerbockets vallöften kan känna sig lurade. Det var tämligen uppenbart att det inte är realistiska löften. Åtgärderna på kriminalområdet är nästan rakt över verkningslösa eller kontraproduktiva. Jag gissar att förtroendet för det gänget går den när de ska visa vad de går för.
Den som tror på vad politiker lovar är mer än lovligt korkad, kvittar vilket parti de tillhör resultatet blir alltid att de vinner och du förlorar! Märkligt att folk fortfarande går på det apspelet men det stämmer väl som Stikkan Andersson sa "Folk är inte så dumma som man tror... dom är ännu dummare."
 
  • Gilla
Carpetos och 3 till
  • Laddar…
B bluetone skrev:
Det var väl just SD som lovade en sänkning av priset vid pumpen med en 10:a?
Så att "det var andra andra än SD som lovade" stämmer inte.
"Verkligheten är och spökar".
[länk]
Nu pratade jag om löften i allmänhet i citatet, politik handlar om att ge och ta. Just löftet om sänkningar av diesel- /bensinpriser är uppenbart något som förvandlades bort för att göra något annat.

SD lyckades mycket väl när det gäller A-kassan och i många andra frågor. Min röst gick åt ett helt annat håll, men man får ju titta på det som en helhet även när det gäller partier som man inte sympatiserar med. Jag är dock extremt imponerad av hur mycket av sin agenda som SD fått igenom, även om mina prioriteringar hade varit mycket annorlunda.

Hela det svenska skattesystemet och bidragssystemet behöver rensas upp. Det är nästintill omöjligt att ens bedöma hur en åtgärd slår då hela systemet är ett enormt lapptäcke av tidigare reformer. S och FP (L) rensade upp i röran en gång i tiden, nu behöver det göras igen. Det finns gott om kontraproduktiva regler i systemet, ett exempel är reseavdragen till jobbet. Det spelar ingen roll hur man reformera dessa, det blir bara fel ändå. Det är därför bättre att ta bort dem helt och exempelvis satsa pengarna på kollektivtrafiken på landsbygden istället.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Förhandlades bort? I förhandlingar med vem? Det här handlar ju om löften som hela högersidan gick ut med gemensamt.
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
D Daniel 109 skrev:
Förhandlades bort? I förhandlingar med vem? Det här handlar ju om löften som hela högersidan gick ut med gemensamt.
Biltullar...
 
D Daniel 109 skrev:
Förhandlades bort? I förhandlingar med vem? Det här handlar ju om löften som hela högersidan gick ut med gemensamt.
Förhandlingar om vad som är viktigast. Alla politiker lovar mer än vad de kan hålla (vad det finns pengar till). När man tvingas välja vad pengarna skall användas till så kan man antingen behålla löftet eller överge det. Sänkningen på bränslepriserna var tydligen inte jätteviktigt för något av dessa partierna. Jag misstänker att L faktiskt var kraftiga motståndare till så stor sänkning och att det var de som vann i denna frågan. Det kan också vara en del av avtalet att en liberal blev miljöminister.
 
Eller så var det så att man medvetet ljög för att vinna några röster av dom som tvekade.
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Eller så var det så att man medvetet ljög för att vinna några röster av dom som tvekade.
Jo, men det gör ju bägge sidorna. Exempelvis S tvingas ju köra en politik som de inte står för pga C.
 
Så kan det bli. Men det kan ju inte högerblocket skylla på.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jo, men det gör ju bägge sidorna. Exempelvis S tvingas ju köra en politik som de inte står för pga C.
Så du menar att "dålig politik" från S rättfärdigar "dålig politik" från den nya regeringen???
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Jag tror och hoppas att SD kommer att möta samma öde som
Dansk Folkeparti så småningom. När SD's väljare ser att de utlovade löftena inte uppfylls, så kommer partiet mer eller mindre försvinna.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.