723 782 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 614 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 614 inlägg
Det där är en anledning till att fasta avtal med obegränsad förbrukning troligen kommer försvinna. Har aldrigt haft ett fast avtal men om jag hade det och råkade bränna mycket när priset var högt skulle jag nog börja oroa mig för att bli misstänkt.mnils skrev:Man får väl köpa grannfastigheten och skaffa bundet avtal där och sedan skicka ström mellan fastigheterna. När rörliga priset är högt så kan mina "solceller" producera allt vad huvudsäkringarna orkar och när det rörliga är på minus eller väldigt lågt så kan man backa tillbaka mätaren på andra fastigheten![]()
Jajemän.mnils skrev:
Vad får vi för att betala skatt?
Inte mer välfärd iallafall.. Inte fler platser för de äldre...inte mer personal..
mer av annat som skall försörjas och mer korrupta politiker, myndigheter, tjänstemän...
Ser förresten att jag betalat ca 2.45 / kWh hittills i december och då har jag ändå försökt att snåla lite under de dyra timmarna. Jävlar vilken överraskning väldigt många kommer att få när fakturan för december dyker in. Jag ser ju redan nu ungefär var det kommer landa men såna som har vanligt rörligt vet nog inte riktigt hur illa det kommer bli ännu.
Som tur är så är det ju relativt milt ute.. hade kunnat bli riktigt tråkigt. Nu är det bara tråkigt..
Som tur är så är det ju relativt milt ute.. hade kunnat bli riktigt tråkigt. Nu är det bara tråkigt..
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 614 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 614 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 831 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 831 inlägg
Jag tror det är mer misstänkt att ha "solceller" som levererar utav bara fan dygnet runt i månaden DecemberMagnus E K skrev:
Hör förbrukning kan man alltid skylla på hembränning eller cannabisodling.