Magnus E K
mnils skrev:
Man får väl köpa grannfastigheten och skaffa bundet avtal där och sedan skicka ström mellan fastigheterna. När rörliga priset är högt så kan mina "solceller" producera allt vad huvudsäkringarna orkar och när det rörliga är på minus eller väldigt lågt så kan man backa tillbaka mätaren på andra fastigheten :)
Det där är en anledning till att fasta avtal med obegränsad förbrukning troligen kommer försvinna. Har aldrigt haft ett fast avtal men om jag hade det och råkade bränna mycket när priset var högt skulle jag nog börja oroa mig för att bli misstänkt.

P
mnils skrev:
Och numera även 80% av min elkostnad.

Jag får säga som Mona Sahlin det är tufft att betala skatt!
Jajemän.

Vad får vi för att betala skatt?
Inte mer välfärd iallafall.. Inte fler platser för de äldre...inte mer personal..

mer av annat som skall försörjas och mer korrupta politiker, myndigheter, tjänstemän...

• Gilla
Lullejulle och 1 till
  • Laddar…
hsd
mnils skrev:
Och numera även 80% av min elkostnad.

Jag får säga som Mona Sahlin det är tufft att betala skatt!
Nää
Mona sa att det är häftigt att betala skatt

Maskintok skrev:
Vad får vi för att betala skatt?
Inte mer välfärd iallafall.. Inte fler platser för de äldre...inte mer personal..

mer av annat som skall försörjas och mer korrupta politiker, myndigheter, tjänstemän...
Vi får en "chef" på Vattenfall med 1,35 miljoner i månadslön.......

• Wow
  • Gilla
  • Haha
gone_fishing och 3 till
  • Laddar…
P
hsd hsd skrev:
Nää
Mona sa att det är häftigt att betala skatt
Glömde att Mona är den ständiga tonåringen, vokabulären är därefter.

Då säger jag att skatterna är häftiga att betala.

• Haha
  • Gilla
vanpire och 2 till
  • Laddar…
P
mnils skrev:
Glömde att Mona är den ständiga tonåringen, vokabulären är därefter.

Då säger jag att skatterna är häftiga att betala.
Jo as grymma :crysmile:
grymt sa grisen och lämnade ena skinkan till staten...

Fortsatt helt galna nivåer i morgon. Grattis alla :rolleyes:

• Prisgraf för el med spik på 477 öre per kWh mellan kl 16 och 17, snittpris 252 öre imorgon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
hsd
Elproducenterna gnuggar händerna
Staten gnuggar händerna (momsen)

Magnus E K
Rejält tilltagen skala i den grafen... Blir det kallt igen inom en månad kanske vi får se 15 kr.

Magnus E K Magnus E K skrev:
Rejält tilltagen skala i den grafen... Blir det kallt igen inom en månad kanske vi får se 15 kr.
Sluta gnäll, du skulle ha haft bundet elpris! Då hade denna situation aldrig uppkommit. :crysmile:

Ser förresten att jag betalat ca 2.45 / kWh hittills i december och då har jag ändå försökt att snåla lite under de dyra timmarna. Jävlar vilken överraskning väldigt många kommer att få när fakturan för december dyker in. Jag ser ju redan nu ungefär var det kommer landa men såna som har vanligt rörligt vet nog inte riktigt hur illa det kommer bli ännu.

Som tur är så är det ju relativt milt ute.. hade kunnat bli riktigt tråkigt. Nu är det bara tråkigt.. :poop:

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Magnus E K
berisen berisen skrev:
Sluta gnäll, du skulle ha haft bundet elpris! Då hade denna situation aldrig uppkommit. :crysmile:
Jag gnäller inte. Jag är "marknadsfundamentalist" och har för egen del inga problem med att betala vad elen faktiskt kostar, eller att kallställa huset och evakuera om det kommer till det.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Jag gnäller inte. Jag är "marknadsfundamentalist" och har för egen del inga problem med att betala vad elen faktiskt kostar, eller att kallställa huset och evakuera om det kommer till det.
Jag var ironisk ;)

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
tommib
berisen berisen skrev:
Faktum är att situationen på systemnivå förvärras av fastprisavtal eftersom incitamentet att spara el när det är som dyrast inte finns.

Det har väl redan nämnts i tråden?

• Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
P
Det där är en anledning till att fasta avtal med obegränsad förbrukning troligen kommer försvinna. Har aldrigt haft ett fast avtal men om jag hade det och råkade bränna mycket när priset var högt skulle jag nog börja oroa mig för att bli misstänkt.
Jag tror det är mer misstänkt att ha "solceller" som levererar utav bara fan dygnet runt i månaden December :-)
Hör förbrukning kan man alltid skylla på hembränning eller cannabisodling.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.