Intet Intet skrev:
Som alla andra nollor, idioter och galningar, menar du?😁
Jag nöjer mig med Forbes kommentar.

"Forbes Valuation

The rally added $26.4 billion to the fortune of Tesla’s largest shareholder Musk, whose lead as the wealthiest person alive grew to more than $55 billion, according to our calculations."

Allt i dollar.... inte så illa pinkat av en "dåre" 😉

P paralun skrev:
Jag nöjer mig med Forbes kommentar.

"Forbes Valuation

The rally added $26.4 billion to the fortune of Tesla’s largest shareholder Musk, whose lead as the wealthiest person alive grew to more than $55 billion, according to our calculations."

Allt i dollar.... inte så illa pinkat av en "dåre" 😉
Men har Forbes konsulterat Byggahus oberoende finans och affärsexperter för vägledning innan publiceringen? Om inte, får vi se det som en konspirationsteori skapad av Putin och Trump

• Haha
spikplanka och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Men har Forbes konsulterat Byggahus oberoende finans och affärsexperter för vägledning innan publiceringen? Om inte, får vi se det som en konspirationsteori skapad av Putin och Trump
Jo men nu lever vi ju i en extrempolariserad värld.....
Elon Musk är då en mycket extrem entreprenör.

P paralun skrev:
Jo men nu lever vi ju i en extrempolariserad värld.....
Elon Musk är då en mycket extrem entreprenör.
Du menar att Byggahus expertgrupp inte har koll på det?😡😄

"Det finns inte en enda arbetare som inte stödjer Teslakonflikten!" Citat. LO:reklam.

Skulle vara kul att se underlaget till det påståendet😆

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
K
Intet Intet skrev:
Finns ingen som ifrågasatt om Musk är ekonomiskt framgångsrik. Antagligen är Putin också minst lika rik..... Med det sagt finns det för de flesta fler kriterier än rikedom när man bedömer en person.

Räcker med att läsa Elons egna ord på X för att förstå vad han numera är för person.

/Krille

• Gilla
  • Haha
pmd och 10 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Finns ingen som ifrågasatt om Musk är ekonomiskt framgångsrik. Antagligen är Putin också minst lika rik..... Med det sagt finns det för de flesta fler kriterier än rikedom när man bedömer en person.

Räcker med att läsa Elons egna ord på X för att förstå vad han numera är för person.

/Krille
Japp. En orädd person. Behövs fler av det virket.

• Haha
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Du menar att Byggahus expertgrupp inte har koll på det?😡😄

"Det finns inte en enda arbetare som inte stödjer Teslakonflikten!" Citat. LO:reklam.

Skulle vara kul att se underlaget till det påståendet😆
Jo men nu driver han uppenbarligen sina företag inkl Tesla på ett bra sätt och har marknadens stora förtroende.
"Marknaden" brukar inte ha fel.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo men nu driver han uppenbarligen sina företag inkl Tesla på ett bra sätt och har marknadens stora förtroende.
"Marknaden" brukar inte ha fel.
Håller helt med. Marknaden kan förvisso drabbas av hybris den med. Men om jag tvingas att välja mellan Byggahus finansexperter och Marknaden, är valet lätt.

Intet Intet skrev:
Håller helt med. Marknaden kan förvisso drabbas av hybris den med. Men om jag tvingas att välja mellan Byggahus finansexperter och Marknaden, är valet lätt.
Jo nu tror jag Mr Musk helt struntar i perifera lilla Sverige.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo nu tror jag Mr Musk helt struntar i perifera lilla Sverige.
Naturligtvis. I den mening att, om facket lyckas kväva den svenska delen, gråter han nog inte över det. Ej heller över de arbetslösa jobbarna. På LO:borgen däremot, smäller champagnekorkarna, för medlemmarnas pengar, får vi anta och det firas i dagarna sju. Den gamle fackkämpen Arbestål missar inte ett tillfälle när det bjuds på medlemsköpt alkohol🤑

• Älska
mikethebik
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Naturligtvis. I den mening att, om facket lyckas kväva den svenska delen, gråter han nog inte över det. Ej heller över de arbetslösa jobbarna. På LO:borgen däremot, smäller champagnekorkarna, för medlemmarnas pengar, får vi anta och det firas i dagarna sju. Den gamle fackkämpen Arbestål missar inte ett tillfälle när det bjuds på medlemsköpt alkohol🤑
Återigen, så bryr han inte sig över ett litet perifert land, så är det bara. "The new world order"?

P paralun skrev:
Återigen, så bryr han inte sig över ett litet perifert land, så är det bara. "The new world order"?
Självklart. Ett löjligt litet kungadöme.

Intet Intet skrev:
Nej vi är inte ett löjligt kungadöme men däremot har vi svårt att hänga med nuförtiden.
Våra politiker debatterar ju en massa strunt dagligen.

Intet Intet skrev:
Kungadömet är inte löjligt, däremot många av ankorna i dammen som snattrar runt och inbillar sig att de har alla svaren, och att de svaren är vägledande och korrekta.

P paralun skrev:
Nej vi är inte ett löjligt kungadöme men däremot har vi svårt att hänga med nuförtiden.
Våra politiker debatterar ju en massa strunt dagligen.
Det var ett citat ifrån filosofen Loredana Berte Borg.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.