Ska teckna elnätsavtal och då ska man ange hur mycket villan kommer att förbruka i kwh.
Den energideklaration som gjordes är helt färsk, men beräknad på 4 personer som bodde i huset innan.
Vi kommer endast vara 2 personer och då borde ju spontant förbrukningen minska.

Huset drar idag 10 000kwh/år. Hur hade ni gjort för att ange förbrukningen när vi tillträder?

Jag hade angett samma siffra som tidigare bättre betala för mycket och få igen än för lite och få en oväntad utgift

Så man få alltså tillbaka om villan drar mindre..Inte stenkoll på hur det fungerar med elnätavtal märker jag..

Nej, du betalar ju bara så mycket du förbrukar.

Det förstår jag, men priset per kwh skiljer väl sig beroende på hur mycket man anger att villan drar?

Gör det?

kanske fattat fel angående det. Då är det egentligen inget att fundera på, bara om man vill ha rörligt eller bundet..

fediwu skrev:
Det förstår jag, men priset per kwh skiljer väl sig beroende på hur mycket man anger att villan drar?
Ja, om man förbrukar väldigt lite (<5000-8000kWh/år) kan man välja avtalsform som har lägre fast årsavgift men med betydligt högre rörlig avgift per förbrukad kWh. Elleverantören kan hjälpa dig med att ta reda på vilket som blir billigast för dig om det ej går att se på deras hemsida. Osäker på om alla elleverantörer har dessa alternativ dock.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.