Hej!
Har precis installerat en elmätare på ett hus jag tänkt hyra ut med kallhyra. Nu har elektrikern kopplat på denna men sa att jag kan kolla på nätet om hur den funkar så tänkte höra här om någon har någon kunskap eller liknande på hur den fungerar? Den har varit inkopplad i 4 timmar cirka när jag tog bilden som då visar 2 kWh. Antar att det
är vad huset slukat på dessa timmar men finns det någon nollställare eller får jag minnas vad mätaren visade senast jag checkade av den?
Har precis installerat en elmätare på ett hus jag tänkt hyra ut med kallhyra. Nu har elektrikern kopplat på denna men sa att jag kan kolla på nätet om hur den funkar så tänkte höra här om någon har någon kunskap eller liknande på hur den fungerar? Den har varit inkopplad i 4 timmar cirka när jag tog bilden som då visar 2 kWh. Antar att det
är vad huset slukat på dessa timmar men finns det någon nollställare eller får jag minnas vad mätaren visade senast jag checkade av den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha okej jo det är ju sant. Är ju tråkigt om hyresgästen går och nollställer mätaren emellanåt för att spara in pengar på det
Gör så istället att jag kör ett datum och skriver ner det då vid en viss tid, så gör jag så varje månad istället.
Och går den inte nollställa som du säger b_hasse så är det ju lugnt ändå
Och går den inte nollställa som du säger b_hasse så är det ju lugnt ändå
Klicka här för att svara