6 925 läst ·
57 svar
7k läst
57 svar
Elmätare till luftvärmepumpen
Jag kanske har missat något här, men produkten du länkade till mäter skenbar effekt, dvs du får inte korrekt information.
Vad du behöver är en logger som tittar på lysdioden på din fina befintliga mätare. Sådana produkter finns det gott om.
Vad du behöver är en logger som tittar på lysdioden på din fina befintliga mätare. Sådana produkter finns det gott om.
Du för gärna länka till en energilogger som med konfigurerbart tidsintervall mäter den Aktiva effekten med tidsstämpel, lagrar den på eget medium och som sedan enkelt laddas upp i PC för att sedan går att importera i Excel.
Den måste antingen ta pulser från min Energimätare från ABB eller använda strömspolar.
Energimätaren har Pulsutgång och LED båda med Pulsfrekvens 100 imp/kWh
Jag har inte hittat någon med rimligt pris.
Den måste antingen ta pulser från min Energimätare från ABB eller använda strömspolar.
Energimätaren har Pulsutgång och LED båda med Pulsfrekvens 100 imp/kWh
Jag har inte hittat någon med rimligt pris.
Jag ska ha den på landet och då är data lagring med tidsstämpling viktigt för att kunna länka förbrukningen till temperaturlogger både ute och inne. (över- och undervåning).
Jag vill alltså samla in data och analysera i efterhand!
Jag vill alltså samla in data och analysera i efterhand!
Jo, men samtidigt får man enormt stora möjligheter att ansluta fler sensorer och anpassa sin loggning exakt så som man vill ha den. Men visst, man vill kanske inte lämna en PC på i stugan.stilofunk skrev:
Men den tredje verkar väl perfekt, eller för dyr?
Man behöver inte ha den kopplad till en PC, det finns en web-tjänst i den. Använder själv den, funkar kanon. Däremot så måste det finnas tillgång till nätet. 3G funkar.Pongu skrev:
Web-tjänsten är busenkel, i och med att man använder bus-kabel så blir det inte så mycket kabel man kan tro.stilofunk skrev:
Ja, bara att plugga in i nätverksuttaget på Logger2020.Pongu skrev:
Se denna länk, är till min publika sida på web-tjänsten.
http://e-logger.se/pub?Lyckebo