1 618 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Elmätare för vägguttag för portabel AC
Jag köpte en skjorta igår för 199:-. Den här elmätaren är billigare:
https://www.clasohlson.com/se/Elmätare-för-vägguttag/p/36-2897
Klarar 16A/3680W.
https://www.clasohlson.com/se/Elmätare-för-vägguttag/p/36-2897
Klarar 16A/3680W.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
En AC drivs mest troligt med en motor, motorer har en effektfaktor på 0,7-0,8 och det diskvalificerar de billigaste elmätarna.
Jag hoppas ni inte tillämpar millimeterrättvisa, du och dina föräldrar. Titta vilken effekt din AC har och uppskatta hur länge den behöver gå, medan du bygger på ditt limträhus behövs ju ingen AC vara på. En stund på kvällen kan vara skönt och på natten är det svalare ute. Ställ husvagnen så inte morgonsolen värmer så mycket.
Betala nu de 2-3 kronor kilowatten (eller om det är dyrare) och lägg på de tusen kronorna en bra elmätare hade kostat så är du ett mönsterbarn.
tillämpar ni millimeterrättvisa ska dina föräldrar ha betalt för ställplatsen också. Vatten?
Protte
Jag hoppas ni inte tillämpar millimeterrättvisa, du och dina föräldrar. Titta vilken effekt din AC har och uppskatta hur länge den behöver gå, medan du bygger på ditt limträhus behövs ju ingen AC vara på. En stund på kvällen kan vara skönt och på natten är det svalare ute. Ställ husvagnen så inte morgonsolen värmer så mycket.
Betala nu de 2-3 kronor kilowatten (eller om det är dyrare) och lägg på de tusen kronorna en bra elmätare hade kostat så är du ett mönsterbarn.
tillämpar ni millimeterrättvisa ska dina föräldrar ha betalt för ställplatsen också. Vatten?
Protte
Mätaren jag länkade till från Classe mäter även effektfaktorn, så varför betala 1000:-? Dessutom är det väl inte så noga om inte om man inte mätningen ska vara underlag för fakturering av tredjepart eller liknande?prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag ger mig, om det fungerar så visar den rätt även om det är reaktiv effekt.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Visar den VA som är enkelt att göra så betalar man mer till föräldrarna.
Protte
Protte
Klicka här för att svara