Hos Göteborgs Energi kan man hämta sin timförbrukning (numera kvartsförbrukning gissar jag) under månaden. Ellevio borde ha motsvarande. Då kan du ju se vilka timmar de har mätt upp de där effekttopparna.
(Grannen har kanske hönshus?)
(Grannen har kanske hönshus?)
Ellevio visar alla effekttimmar, så långt ok men sen har de fakturerat enligt en högre effekt. Förstår inte att det ens är möjligt. När detta är fel, ja då kan förståss även annat vara feldebiterat. Något som tyvärr inte går kontrollera.svartöra skrev:
Du har alla effektuppgifter på Ellevios hemsida, du hittar värdena under "Effekt"H Hanagr skrev:
Du måste välja " Visa toppar du betalar för"
Men hur vet du att du inte har kommit upp i 3kW? Har du en egen elmätare?
Mina effekter stämmer bra när jag jämför med elmätaren som hör till min solanläggning.
Du skriver ju själv vart man kan läsa "visa toppar du betalar för". Att du sen frågar hur jag vet vilka toppar jag haft - har du ju redan svarat på själv.M Mr Stirling skrev:
Nu har Ellevio bekräftat att man är medveten om felet.
Min ursprungsfråga var om flera blivit utsatt för samma fel på sin faktura (där du också kan läsa dina 3 högsta effekttoppar).
Aha, jag läste ditt inlägg slarvigt, du har alltså en skillnad mellan de data på effekt som Ellevio har på "din" sida och vad som sedan står på fakturan? Ja det borde vara omöjligt.H Hanagr skrev:Du skriver ju själv vart man kan läsa "visa toppar du betalar för". Att du sen frågar hur jag vet vilka toppar jag haft - har du ju redan svarat på själv.
Nu har Ellevio bekräftat att man är medveten om felet.
Min ursprungsfråga var om flera blivit utsatt för samma fel på sin faktura (där du också kan läsa dina 3 högsta effekttoppar).
Jag måste titta på mina siffror för oktober.
Ok har kollat, på "mina effektoppar" så visas kW värdena med 2 decimaler, där är mitt snitt exakt 2,2kW, men på fakturan visas kW värdena med 4 decimaler och då blir snittet 2,199kW men nu kommer det konstiga! på fakturan så står det 2,14kw och det är vad jag har betalat för. Det är nog läge att ha lite koll på deras siffror.
Redigerat: