Kan ju vara intressant vad gäller switchade nätaggregat som t.ex finns i datorer m.m så kommer strömmen öka med sjunkande ingångsspänning då elektroniken kompenserar för att hålla utgången stabil. Typiskt ingång 100-240V
Kan ju tänkas att det blir problem om man kör en lite större svetsinverter på skarvsladd så spänningen sjunker och strömmen då ökar...