Larsa Stolt
Hej. Har just kaklat klart köket. Tyvärr blev det några millimeter för stort/brett kring strömbrytarna (2 insatser). Jag tror att modellen är Elko strömbrytare rs16. Skulle behöva en bredare täckram. Finns det? Jag har inte hittat någon. Någon som har en idé. Kakla om alt byta strömbrytare eller dra en siliconsträn är inga alternativ. Tack på förhand för hjälpen. 😊
Dubbel Elko strömbrytare rs16 på kakelvägg med några millimeter glapp runt täckramen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eljo Trend snarare, men nej, det finns inga större täckramar så vitt jag vet.

• Gilla
Larsa Stolt
  • Laddar…
Larsa Stolt
Ok. Tack.

Tapetskydd som passar? Finns det sådana för dubbla insatser? Skulle ju kunna vara ett alt.

Byt till Eljo Renova. Där finns det tapetskydd som har diameter 116 mm och om du kombinerar två ytterskidan så täcker det en dubbelram.

• Gilla
Larsa Stolt
  • Laddar…
Mikael_L
Larsa Stolt skrev:
Hej. Har just kaklat klart köket. Tyvärr blev det några millimeter för stort/brett kring strömbrytarna (2 insatser).
Nja, det blev snarast 1 cm för stort ... Doshålet ska väl vara 70mm (+ någon mm, T70 dosfräsen gör väl ett 73mm hål, typ), och ramen är 82 mm bred.

Det där är Eljo Trend, och det finns ingen lösning på problemet inom den serien. Eljo Trend har förövrigt utgått ur sortimentet och finns nu bara kvar för komplettering ett tag till.

Det finns tapetskydd av universalmodell för enkelbrytare, (Gelia har) kanske det även finns för dubbelmontage, jag har dock inte sett något.

Du kan bygga ett eget tapetskydd av vilken lämplig plastskiva som helst. Kräver väl lite tid och skills för att bli jättebra, men men.

Eller så byter du brytare till ELKO som har ramar med lite större "bredd/höjd" som "tillbehör".

• Gilla
Larsa Stolt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.