Hej!
Har bytt och monterat några eluttag tidigare men aldrig sett denna modell och jag får inte till det!
Jag ser var jag ska föra in nolla, fas och jord men jag förstår inte hur de ska klämmas fast.
Trodde det skulle vara någon form av "snabbinfästning" men de lossnar om jag bara för in dem. Finns ingen skruv eller plastdetalj att trycka eller klämma på vad jag kan se. Hur fäster jag kablarna?
Tack på förhand!
Har bytt och monterat några eluttag tidigare men aldrig sett denna modell och jag får inte till det!
Jag ser var jag ska föra in nolla, fas och jord men jag förstår inte hur de ska klämmas fast.
Trodde det skulle vara någon form av "snabbinfästning" men de lossnar om jag bara för in dem. Finns ingen skruv eller plastdetalj att trycka eller klämma på vad jag kan se. Hur fäster jag kablarna?
Tack på förhand!
Det stämmer. Men k står för kardel och inte kärna.
Den blå ledningen i ett av de fyra hålen som är omgärdat av en blå markering på bilden. Brun ledning i motsvarande ett av de vita hålen. Jorden i ett av de två hålen på kortsidan. Jag har skalat respektive nu kanske 15 mm.tommib skrev:
Nu är du ju en besserwisser, både i din titel här på forumet och att du bevisade det genom ditt inlägg.D Daniel 109 skrev:
Så då kan jag inte hålla mig från att berätta att K står för "PVC-isolering"
https://www.nexans.se/eservice/Swed..._540144812/Sweden/files/Typbeteckningar_3.pdf
Ok. Det är rätt och borde fungera. Kanske är ditt uttag defekt på något sätt? Kan du ta en bild när du har stuckit i ledaren?A AxelCar skrev:
Nu måste du vara glad va?
Enligt SS424 17 02 är V beteckningen för PVC. Men det stämmer att det är K i SS424 17 01.
Jag får pudla.
Enligt SS424 17 02 är V beteckningen för PVC. Men det stämmer att det är K i SS424 17 01.
Jag får pudla.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Electrolux torktumlare felkopplade?
Tvättstuga -
Utanpåliggande skarvar tappvatten i rum utan tätskikt ok?
Vatten & Avlopp -
Uponor Clean 1 - Felkod E045 "Fel i magnetventilen för luftning"
Vatten & Avlopp -
På jakt efter utanpåliggande runda dubbelkontakter
El -
Demontering ELKO snabbkoppling (utanpåliggande)
El