Hej! Jag är tyvärr inte alls kunnig på området och hoppas någon kan hjälpa mig. Är relativt ny husägare och undrar vad det är för kablar som sticker upp ur marken på vår framsida, antar att det är elkablar? De är placerade precis vid gränsen till vår granne (radhus). Vad tror ni tanken bakom dessa var? Kan såklart försöka få svar från säljaren också. Vet att det finns bygglov för att bygga ut en liten hall men det kommer vi inte göra. Kan det vara för laddstation till bil? Vad hade ni gjort med dessa kablar, finns det något smart vi kan göra med det? Elbil kommer det definitivt att bli o framtiden annars har vi inte behov av el på framsidan.
Håller med, det där ser ut som PEM-slang och inte elkabel. Man ser den lilla röda tätningsproppen på det vänstra röret. Jag gissar också på förberedelse för fiber eller liknande. Leta i tomtgräns.
Det är ju ett tredje rör där vid husväggen som kommer upp rakt mot ett kabelskydd, lätta på det och kolla vad som är bakom.
Förra husägaren är ett utmärkt förslag, kolla med denne.
Det är ju ett tredje rör där vid husväggen som kommer upp rakt mot ett kabelskydd, lätta på det och kolla vad som är bakom.
Förra husägaren är ett utmärkt förslag, kolla med denne.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Markavlopp synligt utanför garageinfart (källarplan)
Vatten & Avlopp -
Varför rinner vattnet utanför duschutrymmen?
Badrum -
Asfaltering i carport och utanför
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ta hand om dagvatten utanför källardörr
Vatten & Avlopp -
Bygglov precis utanför strandskydd
Bygglov