A
Hej bygger ett garage och har hunnit isolera, plasta och nästan klar med reglar på den vägg porten ska vara. Efter detta kom vi ihåg att vi ska ha vägg uttag på utsidan av väggen. Hur gör man i detta stadie? Kan man göra hål genom plast och allt och sen försöka täta med tejp och plast eller finns det speciella tätningar eller är det bara att strunta i detta och dra utanpåliggande kablar på panelen?

Mvh Ante

Borra på och dra igenom slangen. Det lilla som passerar runt denna slang är obetydligt. Borra med så litet borr som möjligt så har du gjort det bästa av situationen.

• Gilla
Antehan
  • Laddar…
Är man väldigt ambitiös skaffar man en tätning annars tar man hål i plasten som är lite trängre eller som i dom flesta fall bara struntar i om det blir tätt eller ej. Har man lite undertryck i "rummet" spelar ett litet läckage ingen roll.

• Gilla
Antehan
  • Laddar…
A
Tack för snabba svar! Var precis det jag ville höra :)

Snailman
M Matten skrev:
Gör ditt hål, tryck in kabeln och tejpa runt omkring. Vill du vara riktigt duktig så kan du köra en tejp som [länk] eller liknande.
Jag tejpar med sån här tejp, dela i mitten på längden, en dm lång sätt sen remsorna hälften på kabeln och hälften på plasten, så att de överlappar varandra en bit, och fortsätt runt kabeln hela varvet. beror lite på diametern.

https://www.t-emballage.se/umbraco/...ringsanvisning\134MTYDTBEMP1.pdf&artnr=525016

M Matten skrev:
Gör ditt hål, tryck in kabeln och tejpa runt omkring. Vill du vara riktigt duktig så kan du köra en tejp som [länk] eller liknande.
Den där tejpen är helt värdelös.

M Matten skrev:
Kör själv denna [länk]

Men tänkte att det kanske är bäst med någonting där privatpersoner kan handla.
Den är bra. Finns hos dom flesta bygghandlare.

Snailman
M Matten skrev:
Kör själv denna [länk]

Men tänkte att det kanske är bäst med någonting där privatpersoner kan handla.
Den jag länkade till på Byggmax är ungefär likadan, men billigare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.