7 798 läst ·
29 svar
8k läst
29 svar
eljo apparatdosa till taket?
Letar också grunda apparatdosor för att sätta följande i:
http://www.expressel.se/group.htm?category_id=14962 (Lamputtag Infällt montage Eljo Trend)
Sätter dom i taket med en krok ovan fönstret, tror det blir snyggare än att använda ett armaturdosa.
Vad är E1420620 för produkt? Något annat tips på grund apparatdosa som är på 32 mm eller nått?
http://www.expressel.se/group.htm?category_id=14962 (Lamputtag Infällt montage Eljo Trend)
Sätter dom i taket med en krok ovan fönstret, tror det blir snyggare än att använda ett armaturdosa.
Vad är E1420620 för produkt? Något annat tips på grund apparatdosa som är på 32 mm eller nått?
precis, det är sånna eljo trend lamputtag, infällda, som jag ska ha upp.. i taket.. och sen en krok i fönstret, eller om jag styr el-gardinerna via dessa..
Ni tipsar lite om riktiga lågprofilare men det är inte riktigt jag söker heller, jag vill få balans på det jag har, inte behöva byta ut precis allting.
kör nog på dessa, så tar man masonit under mina apparatdosor som råkar bli 3-4mm försänkta...
Ni tipsar lite om riktiga lågprofilare men det är inte riktigt jag söker heller, jag vill få balans på det jag har, inte behöva byta ut precis allting.
kör nog på dessa, så tar man masonit under mina apparatdosor som råkar bli 3-4mm försänkta...
Det är en kopplingsdosa/takdosaRobban66 skrev:
Om jag inte är helt fel ute och missuppfattat dig så har du på det uttaget cc 60 för apparatdosa och cc 67 mm för kopplingsdosa så du måste ha en kopplingsdosaYrrol skrev:precis, det är sånna eljo trend lamputtag, infällda, som jag ska ha upp.. i taket.. och sen en krok i fönstret, eller om jag styr el-gardinerna via dessa..
som passar för det.
Är det den i länken du ska ha? http://eshop.schneider-electric.nu/product.aspx?org=2&lang=2&dist=3&productid=189501200&enr=1895012
sådan kontakt kommer jag att ha ja.. jag såg att det är två olika hål-par så man kan sätta den i större dosor, men känns så otympigt att sätta en enorm takdosa så nära väggen... en smal apparatdosa känns smidigare..
så jag har redan prövat eljos vanliga apparatdosa, och den kontakten... samt ser att den är monteringsbar på bredare dosor.
så jag har redan prövat eljos vanliga apparatdosa, och den kontakten... samt ser att den är monteringsbar på bredare dosor.
Bra bra, då får du till det till slut då i alla fall.
Vad du använde för dosa spelar ju ingen roll så länge apparaten passar och täcker, dosan ser man ju inte.
vad sysslar jag med... är väl lite vansinne av mig att jag ska anpassa (lägga 3-4mm masonit mellan regel och alla gamla dosor)alla gamla dosor och de nya apparatdosorna med distanser bara för att använda de nyea högre eljo takdosorna... jag skrotar nog eljotakdosorna...
kör på de orange 48mm apparat.... mina gamla gula 48mm takdosor.. och försöker hitta fler 48mm höga takdosor....
får hålla tummarna att det går att hitta sånna med låsningar bara...
känns ju stönigt att behöva limma eller tejpa fast alla rören
kör på de orange 48mm apparat.... mina gamla gula 48mm takdosor.. och försöker hitta fler 48mm höga takdosor....
får hålla tummarna att det går att hitta sånna med låsningar bara...
känns ju stönigt att behöva limma eller tejpa fast alla rören
Nja, fast de har ju fler utgångar åt alla håll vilket blir klurigt när man ska ha den 2cm ifrån vägg.
Däremot så slog det mig, dessa dosdimrar, är de såpass små så de får plats i en apparatdosa... de kanske är gjorda, diametermässigt, för takdosor?
Däremot så slog det mig, dessa dosdimrar, är de såpass små så de får plats i en apparatdosa... de kanske är gjorda, diametermässigt, för takdosor?
Dom man inte använder kan man klippa bortYrrol skrev:
Klicka här för att svara