Jag kan ha missförstått helt nu, men iaf. Ett sätt att bryta köldbryggan ner mot innertak är att ersätta takgles med regel, 45x45 eller 45x70. På så sätt får man isolering mellan takstol och innertak, och även bra installationsutrymme. Har sett att några s.k lågenergihus bygger med den tekniken.