2 306 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Elhydraulisk pallyftare som är svag
Hej på er,
Jag har skaffat en elektrisk pallyftare som ska klara att lyfta 1000 kg 1,5 meter.
Den heter Kentruck B69. Man får knuffa den för hand, men lyften är elhydraulisk.
Det visar sig nu att den klarar som mest 200-300 kg, trots att batteriet är nyladdat.
Jag har provat att koppla in ett annat batteri (den går på 12 volt) som jag vet är fräscht,
och det gör ingen skillnad.
Jag undrar nu om någon av er här ute i etern är bra på såna här manicker.
Om nu batteriet är fräscht, vad annars är de mest sannolika orsakerna till att lyften
har tappat kraft? Det finns hydraulolja i tanken och det finns inga synliga läckage i
ventil eller kolv.
Stort tack på förhand!
Jag har skaffat en elektrisk pallyftare som ska klara att lyfta 1000 kg 1,5 meter.
Den heter Kentruck B69. Man får knuffa den för hand, men lyften är elhydraulisk.
Det visar sig nu att den klarar som mest 200-300 kg, trots att batteriet är nyladdat.
Jag har provat att koppla in ett annat batteri (den går på 12 volt) som jag vet är fräscht,
och det gör ingen skillnad.
Jag undrar nu om någon av er här ute i etern är bra på såna här manicker.
Om nu batteriet är fräscht, vad annars är de mest sannolika orsakerna till att lyften
har tappat kraft? Det finns hydraulolja i tanken och det finns inga synliga läckage i
ventil eller kolv.
Stort tack på förhand!
För lite olja?
Hallå där. Oljemängden i tanken står på hälften. På locket står det ½ gallon, och det verkar stämma bra med mängden olja. Den sjunker inte med last på. Varvtalet i elmotorn/pumpen minskar en hel del när man lyfter i något tungt, men det må vara normalt?
Jag skulle, som bonnen också skriver, tippa på internt läckage i pumpen (sliten).
Det skulle också kunna vara en tryckbegränsningsventil som inte fungerar som den ska.
Kolla om du har en ställbar sådan och se om du kan lyfta bättre om du skruvar in den.
Det skulle också kunna vara en tryckbegränsningsventil som inte fungerar som den ska.
Kolla om du har en ställbar sådan och se om du kan lyfta bättre om du skruvar in den.
Klicka här för att svara