Hej,
Gör om vår gäst-toalett och tänkte försöka byta gjutjärnsrören och samtidigt ersätta elementet med elgolvvärme.
Idag är det 4cm flytspackel som är lätt att få bort. Betongplattan under är jag mindre sugen på att ta bort.
Huset är ett suterränghus och toan är på nedervåningen men i marknivå.
Hur kan jag nyttja dessa 4 cm på ett bra sätt för att minska förlusterna från golvvärmen? Är ebeco cable board vettigt alternativ?
Ska jag skippa tätskikt? Finns bara betongväggar och betonggolv idag.
För att kunna måla väggarna antar jag att jag behöver bredspackla dessa med något cementbaserat spackel? Är det bara att bredspackla direkt på en sådan här vägg?
Gör om vår gäst-toalett och tänkte försöka byta gjutjärnsrören och samtidigt ersätta elementet med elgolvvärme.
Idag är det 4cm flytspackel som är lätt att få bort. Betongplattan under är jag mindre sugen på att ta bort.
Huset är ett suterränghus och toan är på nedervåningen men i marknivå.
Hur kan jag nyttja dessa 4 cm på ett bra sätt för att minska förlusterna från golvvärmen? Är ebeco cable board vettigt alternativ?
Ska jag skippa tätskikt? Finns bara betongväggar och betonggolv idag.
För att kunna måla väggarna antar jag att jag behöver bredspackla dessa med något cementbaserat spackel? Är det bara att bredspackla direkt på en sådan här vägg?
Varför gå från vattenburen värme till elburen värme?
Eftersom huset är från -65 så lär det inte finnas någon isolering alls i/under plattan.
För att inte "elda för kråkorna" så måste det till minst 15 cm med isolering i/under plattan/golvet om det ska läggas golvvärme.
Eftersom huset är från -65 så lär det inte finnas någon isolering alls i/under plattan.
För att inte "elda för kråkorna" så måste det till minst 15 cm med isolering i/under plattan/golvet om det ska läggas golvvärme.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Klicka här för att svara

