Halloj,
Någon som prövat montera Elfa Trådbackar mha. glidskedor universal i Ikea Metod bänkskåp?
Backarna är 527mm djupa och glidskenan 540mm. Hur stort är det fria invändiga djupet i Metodskåpen? (Har ingen Metodinredning att mäta i själv..)
Funderar även på vilken konfiguration på backar man kan tänkas köra.. Dom finns med 85, 185 och 285mm höjd.
2 st. 285mm borde få plats tycker jag, med det hade ju varit schysst om man hade kunnat knö in ett 85mm också.
Vad tror ni?
Någon som prövat montera Elfa Trådbackar mha. glidskedor universal i Ikea Metod bänkskåp?
Backarna är 527mm djupa och glidskenan 540mm. Hur stort är det fria invändiga djupet i Metodskåpen? (Har ingen Metodinredning att mäta i själv..)
Funderar även på vilken konfiguration på backar man kan tänkas köra.. Dom finns med 85, 185 och 285mm höjd.
2 st. 285mm borde få plats tycker jag, med det hade ju varit schysst om man hade kunnat knö in ett 85mm också.
Vad tror ni?
Har du möjligtvis länk/namn till skenorna och backarna?
Hej, det här är precis vad jag letar efter till min tvättstuga. Har de stora Trofastbackarna idag och vill ha in backar i underskåp istället. Antar att det är 40cm skåpen Metod ?K KjellTimell skrev:
/Pia
Glidlister:A annaihalsingland skrev:
GLIDLIST ELFA UNIVERSAL 550MM VIT (bauhaus.se)
Backar:
Dessa körde jag i 400mm skåpen, man får plats med 2 st. på höjden.
TRÅDBACK ELFA 327X527X285MM VIT (bauhaus.se)
Japp, jag körde på 40cm skåp. Har man utrymmet funkar det med 60cm också, man väljer helt enkelt en bredare back från Elfa då.P piapcs skrev:
Kanon, tusen tackK KjellTimell skrev:Glidlister:
GLIDLIST ELFA UNIVERSAL 550MM VIT (bauhaus.se)
Backar:
Dessa körde jag i 400mm skåpen, man får plats med 2 st. på höjden.
TRÅDBACK ELFA 327X527X285MM VIT (bauhaus.se)
Japp, jag körde på 40cm skåp. Har man utrymmet funkar det med 60cm också, man väljer helt enkelt en bredare back från Elfa då.
Hallå! Hur blev det med elfa korgarna?P piapcs skrev:
Jag måste göra något åt vår sortering å inser att luftiga korgar är mest hygieniskt å därefter prisvärt. Jag har testat köra Julas billiga plastbackar (44L) men det blir inte optimalt om en handduk är lite för blöt. Dessutom är dom lite för små, så jag funderar på att sätta 500mm elfa korgar, 2 på höjd å 3 på bredd. Så kan man få lite inspiration med bilder så uppskattas det. /Andreas
HejA Anderscurl skrev:
Ett tag sen du gjorde detta. Ser att du hade stommen METOD, var det 40 bred, 60 djup?
Tänkte ha högskåp METOD som är 40 bred, 60 djup. Men blir inte klok på trådbackarna HJÄLPA på IKEAS hemsida.
Så min fråga är, vilka trådbackar hade du och vilka modifikationer krävdes?
Och nu i efterhand, tycker du det har funkat bra?
Metod stomme, bredd 60, djup 60, höjd 80.
Hjälpa trådbackar, bredd 60 djup 55.
Så skåpstommen är lite djupare än trådbackarna.
Hjälpa trådbackar verkar bara finnas med bredd 60 och antingen 55 eller 40 djup.
Fick borra ett extra hål i stommen för att matcha hålen i utdrags skenorna. Även knipsa bort en metallpinne om jag minns rätt. Men vi upplever att det funkar bra. Används som tvättkorgar till lakan och handdukar.
Hjälpa trådbackar verkar bara finnas med bredd 60 och antingen 55 eller 40 djup.
Fick borra ett extra hål i stommen för att matcha hålen i utdrags skenorna. Även knipsa bort en metallpinne om jag minns rätt. Men vi upplever att det funkar bra. Används som tvättkorgar till lakan och handdukar.
Hej igen, tack för snabbt svar. Okej, då vet jag. Blev fundersam, trodde du hade gjort det på en stomme med 40 bredd, kanske därför jag inte hittade något på ikea... Men då vet jag läget 😀A Anderscurl skrev:Metod stomme, bredd 60, djup 60, höjd 80.
Klicka här för att svara