Letar efter de små hjul som sitter i elfas backsystem till garderoben. Men omöjligt att hitta. Vill ju inte köpa hela ramen bara för att hjulen gått sönder. Någon som vet om de finns?

Hjul till Elfa backsystem i garderob, markerat med röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4774
KennethG KennethG skrev:
Letar efter de små hjul som sitter i elfas backsystem till garderoben. Men omöjligt att hitta. Vill ju inte köpa hela ramen bara för att hjulen gått sönder. Någon som vet om de finns?

[bild]
Jodå det gör de. Kolla reservex eller vitvarodelar.se

4774 4774 skrev:
Jodå det gör de. Kolla reservex eller vitvarodelar.se
Då får du gärna länka till dessa 😊 Har varit inne på båda sidorna och kollat. Men finns inget vad jag kan se.

4774
KennethG KennethG skrev:
Då får du gärna länka till dessa 😊 Har varit inne på båda sidorna och kollat. Men finns inget vad jag kan se.
Gör som jag gjorde, bildsök med Google så får du upp dem. Jag suger på att länka från mobilen, det fungerar kanske hälften av gångerna. Det är inte orginal Elfa men motsvarande som bör fungera lika dant och passa.

4774 4774 skrev:
Gör som jag gjorde, bildsök med Google så får du upp dem. Jag suger på att länka från mobilen, det fungerar kanske hälften av gångerna. Det är inte orginal Elfa men motsvarande som bör fungera lika dant och passa.
Jag har gjort bildsök. Men får endast upp Temu som har likadana. De övriga passar inte.

4774
KennethG KennethG skrev:
Jag har gjort bildsök. Men får endast upp Temu som har likadana. De övriga passar inte.
Vad synd. Fast jag kan rekommendera Temu, har köpt lite allt möjligt därifrån som jag inte hittat någon annanstans och har bara positiva erfarenheter av det.

B
Prova att göra hjulet själv? Leta upp lämplig plastbit, gör hål och svarva till med ex. borrmaskin och vass/skarp metallkant... 🤔

B breakman skrev:
Prova att göra hjulet själv? Leta upp lämplig plastbit, gör hål och svarva till med ex. borrmaskin och vass/skarp metallkant... 🤔
Gör du samma sak om hjulet på bilen går sönder? 😁 Nääe här ska inget svarvas..

B
KennethG KennethG skrev:
Gör du samma sak om hjulet på bilen går sönder? 😁 Nääe här ska inget svarvas..
Nä, varför skulle jag göra det? Har inga problem att hitta många butiker som säljer hjul till bilen, värre verkar det vara för dig och ditt Elfa-system...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.