A Emil_K skrev:
Färgerna på kablarna har inget som helst att göra med spänningen. Du måste mäta

okej
 
Det där får du väl inte göra själv, det är en fast installation.
Sen har du uppenbarligen inte heller nödig kännedom...
 
M Mankie skrev:
Nu var det inte elment jag fråga efter, utan kopplingen efter det har suttit ett elenemt där tidigare men kablarna är andra färger
Nej det var det inte, men du fick ett "tipps" så att du inte skulle göra samma tabbe om du tänker byta fler element. Hoppas att det inte blev för mycket info.
 
Jag är helt övertygad om att din radiator är 400V och det du har i väggen är 230V.

Radiatorn är försedd med 3,5 graders temperatursänkning via extra brytare.

Radiatorn levereras i både 230V och 400V.

  • 400V levereras med väggfäste, anslutningsdosa samt anslutningssladd.
  • 230V levereras med väggfäste, golvfäste, 1.5 meter sladd med stickpropp.
Saxat från Gnosjö:s hemsida
 
D Dilato skrev:
Jag är helt övertygad om att din radiator är 400V och det du har i väggen är 230V.

Radiatorn är försedd med 3,5 graders temperatursänkning via extra brytare.

Radiatorn levereras i både 230V och 400V.

  • 400V levereras med väggfäste, anslutningsdosa samt anslutningssladd.
  • 230V levereras med väggfäste, golvfäste, 1.5 meter sladd med stickpropp.
Saxat från Gnosjö:s hemsida
Det kan mycket väl vara 400V på ledarna som sticker ut från väggen. Varför är du övertygad om att det är 230V? :thinking:
 
M Mankie skrev:
Dom drar mycke ström olje element sätta på när man vill
Sama kamin liknad ombyggdad värme kobell 230v 550watt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.