Har monterat 2 mindre element på en befintlig slinga men får dåligt med värme i dom.
Kan jag reglera ner flödet som går till dom andra elementen på samma slinga på justerskruven/avstängningen under locken på dessa? Sitter såna till alla elementen.
Om det går ska jag justera ner både tillopp och retur lika mycket?
Dom nya elementen är Purmo thermopanel v4 och har vad jag förstått nån flödesreglering under ventilen som man får justera ner också med hjälp av en speciell nyckel, då dom levereras med fullt flöde inställt?! (Nån som kan bekräfta det?)
Tack på förhand 😀
Kan jag reglera ner flödet som går till dom andra elementen på samma slinga på justerskruven/avstängningen under locken på dessa? Sitter såna till alla elementen.
Dom nya elementen är Purmo thermopanel v4 och har vad jag förstått nån flödesreglering under ventilen som man får justera ner också med hjälp av en speciell nyckel, då dom levereras med fullt flöde inställt?! (Nån som kan bekräfta det?)
Tack på förhand 😀
Haft du ettrör eller tvårörsystem?J JGson83 skrev:Har monterat 2 mindre element på en befintlig slinga men får dåligt med värme i dom.
Tack på förhand 😀
Är blå markering på alla befintliga radiatorkoppel vilket ska vara 2rörs. Från ledningen som går till elementen är det utstick tillopp och retur till varje element. Kan jag missuppfattat det hela?T Tompafix skrev:
Ja jag läste lite om det med. Och det sitter en såkallad fla v2 "Flamingo" på dom. Så antar jag får skaffa en sån där vit nyckel och ratta in den lite då och se om det gör nån skillnad.Demmpa skrev:
Stämmer det att dom är inställda på max flöde när dom levereras?
Klicka här för att svara