8 102 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
Element/Konvektor i sockeln
Hej,
Jag har hört av en försäljare att det finns konvektorer för montage i golvsockeln under bänkskåpen.
Vi har ett (vatten-)element framför vårat fönster där vi tänkt att bygga bänkskåp, så nu behöver vi komma på hur vi ska lösa uppvärmningen.
Golvvärme hade varit bra men då måste vi ha vattenburen dito med klinker och det blir dyrt dyrt dyrt i jämförelse med ett gör det själv parkettgolv från Silvan.
Är det någon som vet något om sockel-konvektorer?
/ FS
Jag har hört av en försäljare att det finns konvektorer för montage i golvsockeln under bänkskåpen.
Vi har ett (vatten-)element framför vårat fönster där vi tänkt att bygga bänkskåp, så nu behöver vi komma på hur vi ska lösa uppvärmningen.
Golvvärme hade varit bra men då måste vi ha vattenburen dito med klinker och det blir dyrt dyrt dyrt i jämförelse med ett gör det själv parkettgolv från Silvan.
Är det någon som vet något om sockel-konvektorer?
/ FS
Inte mer än vad som står på den här sidan
http://www.handelshus.com/indexkickspace.htm
och att jag tyckte att det var dyrt när vi letade "små" element till toaletten...
http://www.handelshus.com/indexkickspace.htm
och att jag tyckte att det var dyrt när vi letade "små" element till toaletten...
Moderator
· Stockholm
· 57 817 inlägg
Jag hade lite funderingar på att skaffa ett sådant också, men verkar nte behöva den.
Den kostar ganska mycket pengar, men jag hittade den på en Engelsk internetbutik för i stort sett halva priset. Nu har jag som sagt inte behövt köpa någon, me om man skall köpa från England så kanske det är på sin plats att utreda om de har samma rör och gängstandard som vi.
Den kostar ganska mycket pengar, men jag hittade den på en Engelsk internetbutik för i stort sett halva priset. Nu har jag som sagt inte behövt köpa någon, me om man skall köpa från England så kanske det är på sin plats att utreda om de har samma rör och gängstandard som vi.
Vi satte in just KickSpace i vårt kök i höstas, hade samma problem som ni, element under fönster och byggde bänkskåp vid renovering av kök. Vi fick en mycket öppnare planlösning så egentligen kanske vi inte behövt sätta dit det. Gick igång några gånger när det var som kallast ute. Satte även på den nu i sommar när det var jättevarmt, fungerar då som fläkt och fick cirkulation på luften.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tack för info och tips. Precis vad vi ville veta.
Guns: Inga problem med kalldrag vid fönstret?
/ FS
Guns: Inga problem med kalldrag vid fönstret?
/ FS
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
