Har ett Andersson GSH 3.1 från Netonnet. Det har funkat bra så långt, bara att det är rätt hopplöst att ställa in men det brukar gå att få igång det.
Nu har det slutat funka, ingen värme alls. Det har ett sk. överhettningsskydd som skulle kunna ha slagit till, men den enda knappen jag hittar på elementet förutom strömbrytaren är den som visas på bilden nedan, men den knappen går inte att trycka in (eller dra ut eller vrida på). Någon som haft ett konvektorelement i samma serie (Andersson GSH) som slutat fungera och som har tips på vad man skulle kunna testa?
Det kan ju ha gått sönder, har haft det bra många år nu och det kanske bara är att köpa nytt. Men man bör ju i alla fall försöka få igång det igen.
Nu har det slutat funka, ingen värme alls. Det har ett sk. överhettningsskydd som skulle kunna ha slagit till, men den enda knappen jag hittar på elementet förutom strömbrytaren är den som visas på bilden nedan, men den knappen går inte att trycka in (eller dra ut eller vrida på). Någon som haft ett konvektorelement i samma serie (Andersson GSH) som slutat fungera och som har tips på vad man skulle kunna testa?
Det kan ju ha gått sönder, har haft det bra många år nu och det kanske bara är att köpa nytt. Men man bör ju i alla fall försöka få igång det igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lever knappar och displayen?
Överhettningsskyddet kan ha automatiskt återställning.
”Knappen” kanske är temperatursensorn?
Överhettningsskyddet kan ha automatiskt återställning.
”Knappen” kanske är temperatursensorn?
Jo alla knappar och displayen lever. Det är bara att ingen värme kommer.
Vi har efter en del trixande fått tag i en manual för elementet från Netonnet, men det gav ingen hjälp i detta fallet. Jag visste inte hur jag skulle laga det och köpte istället ett nytt element. Så det döda elementet får snart vila i frid hos närmaste återvinning, om det inte självläker och återuppstår.
Vi har efter en del trixande fått tag i en manual för elementet från Netonnet, men det gav ingen hjälp i detta fallet. Jag visste inte hur jag skulle laga det och köpte istället ett nytt element. Så det döda elementet får snart vila i frid hos närmaste återvinning, om det inte självläker och återuppstår.
Ett tips : Om det ändå ska till återvinningen, så skruva isär och leta efter felet. Då lär du dig något, som kan vara till nytta om det nya elementet också blir felaktigt. Har du stor tur, så kanske det slutar med att du kan laga det första och förfogar sedan över 2 st fungerande element!
Sedan skriver du om det här i "Pryl-HLR"-trådenHasseTeknik skrev:
Klicka här för att svara