Hej,

Kanske ställer jag denna fråga under fel ämne, men vore mycket tacksam för svar!!

Några av er kanske läste och kommer ihåg den felaktiga renovering Comfort gjorde hos oss. Nu diskuterar vi hur de ska göra om för att allt ska bli ok.

Vi har problem med att hitta en bra lösning för värmerören som nu kommer upp ur golvet bredvid duschen. om rören dras utmed väggen så kan vi inte ha kvar duschhörnan utan måste byta till duschvägg mot rak vägg eller kabin. Det var på Comforts förslag värmerören lades i golvet men de vill förstås inte ta tillbaka duschväggarna. Istället föreslår de att elementet flyttas från sin plats under fönstret bredvid duschen till väggen på andra sidan duschen.

Är det inte risk för kallras vid fönstret då?
På detta svarar Comfort att det är inte säkert det blir det eftersom fönstret är så litet (ett halvmåneformat med 6 tårtbitar som man ofta ser på gamla hus). Fönstret sitter i midjehöjd.

Om det nu överhuvudtaget är tillrådligt att flytta på elementet så vill vi inte ha ett element på väggen (hur snyggt blir det???) utan en handdukstork. Klarar en vattenburen handdukstork av att värma ett helt badrum -golvyta 2,55 x3,35 meter?

Nackdelen med denna lösning blir också att vi förlorar den enda fria väggytan i badrummet -alltså ingen plats för spegel eller så.

Hoppas någon vill svara asap, vi har möte med Comfort imorgon.

Detta är kanske försent men ...JA det finns sk badrumsradiatorer som klarar det.
Finns massor med olika fabrikat...ett av dem är Epecon se www.epecon.se

Jag ska köra med två handukstorkar som ända uppvärmning i mitt relax/tvättstuga i källaren.

Stora vita "stegar" från rinkaby. Den största ligger på ca 600W (beror självklart på dT)

jag har en toa på ~3,5-4kvm och jag har satt in golvvärme....tog ett tag innan jag fick in min handdukstork modell vattenburen(där det ursprungligen varit ett element och det värmer min toalett rätt enkelt:D....golvvärmen slog av...så jag har handdukstorken på min....och såhär i efterhand hade jag inte velat vara utan handdukstork....
/
M

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.