10 848 läst ·
8 svar
11k läst
8 svar
element då man har köksskåp vid fönster
Ska renovera köket och har ritat på en planlösning med köksskåp under båda köksfönstren. I dag har vi element (vattenburna) under fönstren, hur löser man det?
Har funderat på att bara ha bänkskiva vid ett av fönstren och ha elementet kvar där men samtidigt vill jag ju få in så många skåp som möjligt. Finns det någon som har en bra lösning på detta?
Knyttet :-/
Har funderat på att bara ha bänkskiva vid ett av fönstren och ha elementet kvar där men samtidigt vill jag ju få in så många skåp som möjligt. Finns det någon som har en bra lösning på detta?
Knyttet :-/
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Produkter som diskuteras: "hörselkåpor"
Hörselskydd & hörselkåpor
I den här samlingen hittar du vårt sortiment av hörselskydd & hörselkåpor.
Läs mer
Wigert skrev:
Jaharu, dom låter alltså en massa (?) Jag funderade för länge sedan på att skaffa en Kickspace den dan jag renoverar köket. Men var fundersam över om den för en massa oväsen.
Skulle vara bra om du kunde lägga in ett foto på dina köksfönster så forumet får reda på hur du har det just nu. Motfrågan blir: har du tänkt att sätta "vanlig standardskåp" under fönstren som är 600 mm djupa ?, eller har dom mindre djup ?. Är fönstren dikt mot innervägg eller har du typen med fönsternisch ( om man då tar bort radd kan man få kondens på insidan ) Vad är djupmåtten på dina raddar idag ? etc.
Ev kanske du kan bygga in dom i vanliga 600 skåp, sätta slitsar/gälar direkt ovanför och öppning nedåt, men då får du runt 300-350mm djupa skåp då vanliga raddar ligger mellan 120-150 mm djup från vägg. Kickspace är känd för att vara dyr och att den väsnas, och kanske inte hjälper i ditt fall, du får beskriva ditt kök lite närmare.
Ev kanske du kan bygga in dom i vanliga 600 skåp, sätta slitsar/gälar direkt ovanför och öppning nedåt, men då får du runt 300-350mm djupa skåp då vanliga raddar ligger mellan 120-150 mm djup från vägg. Kickspace är känd för att vara dyr och att den väsnas, och kanske inte hjälper i ditt fall, du får beskriva ditt kök lite närmare.
Har installerat ett st kickspace 500 i en hall och den har två fläktlägen. I det lägre varvtalet är ljudnivån helt ok tycker jag, i det högre så är det...högre. I en hall spelar det ingen roll för mig men i ett kök skulle den nog upplevas som för högt, däremot tror jag att den lägre nivån skulle vara acceptabel, men smaken är ju som baken.Wigert skrev:
Priset är högt däremot, har för mig att jag pröjsade runt 4600 :-
Kan man inte ta ut ett hål i baksidan på bänkskivan så att luften kan strömma upp där? Sen kortar man skåpet på djupet så att det får plats framför elementet och sätter ett ventilationsgaller i sockeln. Eller kör sockellöst om man vill det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden