Ska lägga spånskivegolv i ett badrum, och funderar på elektrisk golvvärme, ska lägga armeringsnät där golvvärmekabeln ska fästas i sedan ska det flytspacklas och läggas våtrumsmatta.

Är det någon rekommendation hur tjockt lager med flyt man måste ha? Tänkte då det är plastmatta uppepå, någon som kan rekommendera värmekabel, tänkte väl mest på T2 röd eller blå, eller hur funkar dom där mattorna att ha då det är våtrumsmatta, lägger man dom på armeringen eller ska det vara ett lager flyt först sen värmematta?
 
Paul-Staffanstorp
Du ska köra T2 Blå i ditt fall och du förstår varför om du gör läxan och läser på. ;)

T2 röd har en begränsad livslängd och "lever sitt eget liv".

Olika uppgifter figurerar även hos Raychem om mängden flytspackel då man på vissa ställen kan läsa "lågbyggande golv 10-15mm" vilket ju då betyder 5-10mm flyt över kabeln som är 5mm men i deras installationsanvisningar benämns uttrycket >15mm när det pratas flytspackel.

Tips från coachen ;) :
Ersätt den svarta flexslangen som medföljer och använd istället vanlig 16mm flexslang till givarkabeln så har du lättare i framtiden om givaren behöver bytas.
 
Tack för svar, har du nån koll på Kelvin vk golvvärme, är den kabeln likvärdig som Raychem?
 
Paul-Staffanstorp
E Eryl skrev:
Tack för svar, har du nån koll på Kelvin vk golvvärme, är den kabeln likvärdig som Raychem?
Ingen aning... vi har kört med Raychems i många år utan problem så ser ingen anledning att byta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.