J Johansson68 skrev:
Jag har inte ännu bestämt om vi ska ha eluttag eller bara en plastskydd över. Och då är jag orolig att skyddet inte ligger an mot kaklet eftersom plastdosan sticker ut så mycket.

Jag har sagt till att jag vill ha det åtgärdat och nu får jag se vad de kommer att göra…
Hur tjockt är kaklet som skall upp på väggen och hur tjockt fixlager skall du ha till kaklet? Blir summan av dessa två mått mer än 10 mm så har du inga problem.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Kaklet är 6 mm tjockt och med fix så blir det kanske ok?

A
Antingen gör man rätt och monterar dosan rakt och fin, ordentligt fastsatt. Eller så chansar man på att det går att lösa i efterhand när allting är klart.

Känns lite som att jobba i uppförsbacke att inte göra ett bra jobb från början. Då har man inte gjort de erforderliga kontroller man ska göra.

• Gilla
AndersMalmgren och 3 till
  • Laddar…
A avh67f skrev:
Antingen gör man rätt och monterar dosan rakt och fin, ordentligt fastsatt. Eller så chansar man på att det går att lösa i efterhand när allting är klart.

Känns lite som att jobba i uppförsbacke att inte göra ett bra jobb från början. Då har man inte gjort de erforderliga kontroller man ska göra.
Sådär hantverkare jobbar. "Fixar senare" DE skjuter allt på nästa moment. Inte konstigt det blir värdelöst resultat ofta

J Johansson68 skrev:
Kaklet är 6 mm tjockt och med fix så blir det kanske ok?
Och det är ju inte nått större problem att fixa till dosan nu innan det har blivit kaklat, så jag förstår inte problemet? Gör om och sätt dosan rätt.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Om jag vore TS hade jag knackat loss dosan och fixerat den noga efter jag passast in den med vattenpass och sett till den är vinkelrät mot väggen.
Jag lärde mig den hårda vägen precis som TS att dosor lämnar man inte åt hantverkare

J Johansson68 skrev:
Jag har inte ännu bestämt om vi ska ha eluttag eller bara en plastskydd över. Och då är jag orolig att skyddet inte ligger an mot kaklet eftersom plastdosan sticker ut så mycket.

Jag har sagt till att jag vill ha det åtgärdat och nu får jag se vad de kommer att göra…
Man kan i värsta fall hyvla bort några millimeter av doskanten, även om det sitter ett skruvhål just där. Det går att lösa utan att behöva knacka loss dosan.

Men får du hem en hantverkare så ska dosan sticka ut rakt lika mycket som kaklet bygger. Normalt löser man det genom en dosa med skruvbar ring, vilket du verkar ha, eller? Annars behöver du uppge hur mycket kaklet bygger.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.