Jag håller som sagt med om att "rätt" sätt garanterat fungerar. Det betyder dock inte inte att det inte kan finnas andra snabbare, och billigare, vägar.

Att Eon skulle etablera någon sorts ny policy bara för att man eventuellt hjälper TS är ju bara fånigt att hävda.

Ja, som sagt kan du kolla hos Eon så firman är registrerad hos dem, förutom det kan de inte hjälpa då Eon enbart består av kontorsfolk, dvs inga montörer.

Nja, de lär väl ha folk som monterar elmätaren alternativt plomberar den åtminstone....eller?

Nej JOW, dessa tider då nätägare har egen personal försvinner allt mer numera regleras underentreprenörer via sk ramavtal, dvs beroende på region kan exempelvis Eon använda sig av Vattenfalls folk, eltel eller vilken annan firma som helst som lagt lägst bud, egna montörer har de i vilket fall inte.

Ok, där ser man.
Jag har VF, och de skötte det själv.
Elektriken skickade in färdiganmälan, VF-kille kom och flyttade elmätaren från byggskåpet till fasadskåpet, plomberade.
Klart.
VF skickade faktura på inkoppling av anläggning.
Elektriken skickade faktura på sina bitar.
Jag betalade inte elektrikern för att flytta mätaren och plombera...

Det är ju bara semantik i sammanhanget om det är entreprenad eller egen personal.

"semantik" vackert så man blir tårögd!!!:o

Det där påståendet att Eon saknar egna montörer är inte helt fel.
Här omkring sköter nämligen Vattenfall servicen och på deras bilar sitter det under "Vattenfall" en mindre klisterlapp "Eon".

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.