58 164 läst ·
203 svar
58k läst
203 svar
Elektriker utan behörighet
Det är ju olika på folk o folkH Huaooja skrev:Jag hjälper gärna mina grannar att t ex skyffla lite grus. Vet du varför? För jag jobbar inte med att skyffla grus hela dagarna.
Jag hjälper gärna en granne som knackar på och vill ha hjälp med att byta t ex en trasig packning i dennes blandare. Vet du varför? För jag jobbar inte som rörmokare hela dagarna men kan byta en packning.
Jag pallar inte att byta min grannes strömbrytare till dimmers. Vet du varför?
Och du svarade aldrig på hur länge du arbetat som elektriker?
Och är inte elektriker utan kylteknicker el var iaf och behöver el behövde någon hjälp så hjälper jag oxå, även med el även om jag int drar något nytt till andra än mig själv
för ingen hantverkare kommer över min tröskel men just elektriker är bland de bästa hantverkarna jag träffat på även om jag fixat mycket feldragning o Kopplingsfel.
Redigerat:
Ja du ser. Hur ofta jobbade du gratis i din roll som kyltekniker?K kortis skrev:Det är ju olika på folk o folk
Och är inte elektriker utan kylteknicker el var iaf och behöver el behövde någon hjälp så hjälper jag oxå, även med el även om jag int drar något nytt till andra än mig själv
för ingen hantverkare kommer över min tröskel men just elektriker är bland de bästa hantverkarna jag träffat på även om jag fixat mycket feldragning o Kopplingsfel.
Varför tycker du att jag ska jobba gratis i min roll som elektriker?
Är det bara hantverkare som ska utföra sina tjänster gratis till grannar/släkt/klasskompisar etc?
Kanske har du en granne som jobbar som kock. Bara att knacka på och höra om han kan hjälpa dig steka ett par köttbitar som du köpt. Du har redan värmt stekpannan så han behöver inte ens ta med sig någonting. MAX 10min jobb för honom…
Eller tänk så skönt att ha en granne som är lokqlvårdare! Han skulle ju skura ditt golv på max 20min. Fråga just när du hör han stänga dörren, då har han förmodligen fortfarande sina arbetskläder på sig.
Eller bilmekaniker! Fan, han har ju säkert skiftat 100hjulpar nu när snön kommit. Han borde ju kunna kasta om dina vintersulor när han kommer hem. Du kan ju ställa fram dom vid din bil så kan han göra d innan han börjar laga käk till sin familj. Och du tar ju hand om de gamla däcken såklart. MAX 10min jobb för honom…
H Huaooja skrev:Ja du ser. Hur ofta jobbade du gratis i din roll som kyltekniker?
Är det bara hantverkare som ska utföra sina tjänster gratis till grannar/släkt/klasskompisar etc?
Kanske har du en granne som jobbar som kock. Bara att knacka på och höra om han kan hjälpa dig steka ett par köttbitar som du köpt. Du har redan värmt stekpannan så han behöver inte ens ta med sig någonting. MAX 10min jobb för honom…
Eller tänk så skönt att ha en granne som är lokqlvårdare! Han skulle ju skura ditt golv på max 20min. Fråga just när du hör han stänga dörren, då har han förmodligen fortfarande sina arbetskläder på sig.
Eller bilmekaniker! Fan, han har ju säkert skiftat 100hjulpar nu när snön kommit. Han borde ju kunna kasta om dina vintersulor när han kommer hem. Du kan ju ställa fram dom vid din bil så kan han göra d innan han börjar laga käk till sin familj. Och du tar ju hand om de gamla däcken såklart. MAX 10min jobb för honom…
TAXIKILLEN!! Glömde helt taxikillen. Han borde ju kunna skjutsa dig gratis någonstans. Ni bor ju i samma kvarter t om. Max 10min.K kortis skrev:Det är ju olika på folk o folk
Måste han köra dig i sin åkares bil förresten? Eller kan han jobba gratis med sin privata? Eller är han egoist och kanske tycker att hans Taxi tid är värd mer än din fritid?
Det låter på dig som om människor ber om hjälp för att de är lata och det är inte mitt intryck utan de ber bara om de absolut inte klarar det själva eller byter tjänsterH Huaooja skrev:Ja du ser. Hur ofta jobbade du gratis i din roll som kyltekniker?
När någon behöver hjälp med mig o min yrkeskunskap så ställer jag naturligtvis upp och min kunskap är ganska bred, jag har även fått mycket tillbaka. Och visst ”min” kock ställer oxå upp när hjälp tillkallas.
Nu är det så att byta hjul kan jag själv än så länge när det inte går så fixar någon det.
Tjänster och gentjänster och så får ma tala lite med kompisar eller blivande kompisar.
Jag frågar/diskuterar om en sak och du svarar/diskuterar/skriver om en annan sak.K kortis skrev:Det låter på dig som om människor ber om hjälp för att de är lata och det är inte mitt intryck utan de ber bara om de absolut inte klarar det själva eller byter tjänster
När någon behöver hjälp med mig o min yrkeskunskap så ställer jag naturligtvis upp och min kunskap är ganska bred, jag har även fått mycket tillbaka. Och visst ”min” kock ställer oxå upp när hjälp tillkallas.
Nu är det så att byta hjul kan jag själv än så länge när det inte går så fixar någon det.
Tjänster och gentjänster och så får ma tala lite med kompisar eller blivande kompisar.
Vi diskuterar alltså med varandra men vi diskuterar inte om samma sak. Och längre än såhär kommer varken du eller jag i våra två olika diskussioner😂
Huvudsaken vi båda fortsätter hjälpa våra medmänniskor, den punkten är vi väldigt lika på👍
Allt väl // J
HumH Huaooja skrev:Jag frågar/diskuterar om en sak och du svarar/diskuterar/skriver om en annan sak.
Vi diskuterar alltså med varandra men vi diskuterar inte om samma sak. Och längre än såhär kommer varken du eller jag i våra två olika diskussioner😂
Huvudsaken vi båda fortsätter hjälpa våra medmänniskor, den punkten är vi väldigt lika på👍
Allt väl // J
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden