1 360 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Elektriker Nacka
Behöver hjälp av en elektriker att kolla upp elsystemet i pappas radhus. Jag kommer förmodligen inte kunna vara med så behöver en lugn och trygg elektriker som är pedagogisk med pappa och inte pådyvlar honom saker han inte behöver.
Hejfia_mstd skrev:
vad exakt som ska kollas upp ? Är det någon fel eller vill ni byta gammal el-installation ?
Pappa har förklarat att han löser det själv han skulle ringa en elektriker så jag får låta det vila lite. Eluttagen utmed en vägg fungerar inte han pratar om att det är fel på en fas. Inte fel på några proppar i alla fall dit men inte längre sträcker sig mina kunskaper.
Hej Fia!fia_mstd skrev:
Vi har en grymt bra elektriker som vi anlitar i Nacka:
Mats Andersson
070-735 17 96
Han har gjort flera jobb åt oss under åren, både i vår förra lägenhet och nu i vårt hus.
Rekommenderas varmt.
Handdukstork monteras ner. Eldosan på väggen sättas blinddosa på. Silikona hålen efter torken.Kornelius skrev:
Byta två gamla uttag till nya (vet ej om jordat men radhuset har jordfelsbrytare) då de gamla är för små och väggdosorna syns.
Komplettera/montera ett uttag som inte har något plasthölje.
Sätta lock på 5-6 dosor då locken plockats bort. Någon av dosorna har någon påbörjat installation av lamputtag, det ska tas bort och bara vara lock på.
Bonus om man kan lägga en snygg silikonsträng på en badrumströskel med!
Klicka här för att svara