Hej,
Mina spottar ute + trädgårdsbelysning är kopplat till dosan i bild. Elen på vinden sitter med en puck så jag kan tända o släcka.
Har skaffat mig en övervakningskamera som jag vill koppla in 30 cm från kopplingsdosan ute, men den ska ju alltid vara påslagen till skillnad mot belysningen.
Måste en ny kabel dras ut eller hur uppnås önskemålet?

• Vit trävägg och tak med svarta detaljer, kablar och en högtalare utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byt kabeln från vinden och ut till en 5ledare om du ej har de. Så kan du få ut en fast fas. Eller så flyttar du ut pucken. Så har du den fasta fasen där ute. Men då lär du byta dosan för puck med centrum skruv brukar bli trångt.

K _Fredrik_ skrev:
Byt kabeln från vinden och ut till en 5ledare om du ej har de. Så kan du få ut en fast fas. Eller så flyttar du ut pucken. Så har du den fasta fasen där ute. Men då lär du byta dosan för puck med centrum skruv brukar bli trångt.
Tack för svar, det är ingen 5 ledare idag så behöver byta kabeln i så fall. Vet inte hur det ser ut på vinden än så kanske återkommer.

Har tagit emot kameran idag, kan man på något sätt koppla kameran i dosan utan AC adaptern, annars får jag försöka förlänga kabeln in till vinden.

• Kablar och komponenter för en elektrisk enhet på ett mörkt träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det en wifi-kamera? Annars är det bäst att dra vanlig nätverkskabel och mata den via POE

alm82 alm82 skrev:
Är det en wifi-kamera? Annars är det bäst att dra vanlig nätverkskabel och mata den via POE
Japp, den har även LAN stöd men inte POE tråkigt nog.

Finns en grej man hittar billigt på Wish så du för ut strömmen från en extra kontakt av POE. Så då kan du skippa den nät adaptern.

K _Fredrik_ skrev:
Så då kan du skippa den nät adaptern.
Den hamnar i matande ända där nätverkskabeln börjar. Jag har byggt ett helt system med denna lösning. Man kör strömmen över av 2 av kabelparen. Det funkar bra på kameraenheter som bara behöver mX 100mbit i överföringshastighet.

K _Fredrik_ skrev:
Finns en grej man hittar billigt på Wish så du för ut strömmen från en extra kontakt av POE. Så då kan du skippa den nät adaptern.
Men om kameran inte kan drivas med Poe, hur ska du få ihop det då? Missar jag nåt?

D Dilato skrev:
[länk]
Aha, ok

Blev för långt att byta kabel så jag satte en ny på vinden och drog upp ström kontakten från kameran och tänkte sätta ett uttag på vinden istället för att göra det synligt ute.. Men nu vet jag inte hur bra det är att sätta ett uttag där, självklart ipklassat men man vet ju inte kvalitén på AC adaptern. Finns det nån risk med det?

K kennyr skrev:
Blev för långt att byta kabel så jag satte en ny på vinden och drog upp ström kontakten från kameran och tänkte sätta ett uttag på vinden istället för att göra det synligt ute.. Men nu vet jag inte hur bra det är att sätta ett uttag där, självklart ipklassat men man vet ju inte kvalitén på AC adaptern. Finns det nån risk med det?
Beror väl på klimatet på vinden om det finns risk för kondens eller att det blir tokvarm på sommaren?

T TypRätt skrev:
Beror väl på klimatet på vinden om det finns risk för kondens eller att det blir tokvarm på sommaren?
Det blir extremt varmt en sommardag.
Kondens är nog ingen fara.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hittar inget vid googling om det heller så kanske ska sätta uttaget ute om det finns en risk, blir däremot inte det snyggaste o ha ett uttag bredvid övervakningskameran

namnbyte
D Dilato skrev:
[länk]
Visste inte det där fanns, kommer lösa ett så stort (och fult) problem vi har i detta huset - tack!!

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.