769 läst ·
5 svar
769 läst
5 svar
Electrolux tvättmaskin utan värmning
Tidigare i veckan kopplade jag in våran Electrolux tvättmaskin EW8F6669D4 till en uppkopplad energimätare.
Idag såg jag att den bara förbrukat 0,1-0,2 KWh per tvätt med en toppeffekt på ett par hundra watt. Noterade även att luckan var kall under senaste tvätten.
Drar därför slutsatsen att värmningen inte fungerar. Är nästa steg att skruva bort höljet och mäta resistansen för värmeelementet? eller finns det något annat sett för att ställa en diagnos?
Maskinen är från 2018 och vattnet är avhärdat (nära 0 °dH).
Ingen felkod visas mig veterligen.
Idag såg jag att den bara förbrukat 0,1-0,2 KWh per tvätt med en toppeffekt på ett par hundra watt. Noterade även att luckan var kall under senaste tvätten.
Drar därför slutsatsen att värmningen inte fungerar. Är nästa steg att skruva bort höljet och mäta resistansen för värmeelementet? eller finns det något annat sett för att ställa en diagnos?
Maskinen är från 2018 och vattnet är avhärdat (nära 0 °dH).
Ingen felkod visas mig veterligen.
du får en felkod om det är elementet två siffror börjar med en 6'aByggwe skrev:
Tidigare i veckan kopplade jag in våran Electrolux tvättmaskin EW8F6669D4 till en uppkopplad energimätare.
Idag såg jag att den bara förbrukat 0,1-0,2 KWh per tvätt med en toppeffekt på ett par hundra watt. Noterade även att luckan var kall under senaste tvätten.
Drar därför slutsatsen att värmningen inte fungerar. Är nästa steg att skruva bort höljet och mäta resistansen för värmeelementet? eller finns det något annat sett för att ställa en diagnos?
Maskinen är från 2018 och vattnet är avhärdat (nära 0 °dH).
Ingen felkod visas mig veterligen.
Klicka här för att svara