Tidigare i veckan kopplade jag in våran Electrolux tvättmaskin EW8F6669D4 till en uppkopplad energimätare.
Idag såg jag att den bara förbrukat 0,1-0,2 KWh per tvätt med en toppeffekt på ett par hundra watt. Noterade även att luckan var kall under senaste tvätten.

Drar därför slutsatsen att värmningen inte fungerar. Är nästa steg att skruva bort höljet och mäta resistansen för värmeelementet? eller finns det något annat sett för att ställa en diagnos?

Maskinen är från 2018 och vattnet är avhärdat (nära 0 °dH).
Ingen felkod visas mig veterligen.
 
Trasigt värmeelement låter ju troligt ja.
En femhundring
Ganska enkelt att byta.
 
Byggwe Byggwe skrev:
Tidigare i veckan kopplade jag in våran Electrolux tvättmaskin EW8F6669D4 till en uppkopplad energimätare.
Idag såg jag att den bara förbrukat 0,1-0,2 KWh per tvätt med en toppeffekt på ett par hundra watt. Noterade även att luckan var kall under senaste tvätten.

Drar därför slutsatsen att värmningen inte fungerar. Är nästa steg att skruva bort höljet och mäta resistansen för värmeelementet? eller finns det något annat sett för att ställa en diagnos?

Maskinen är från 2018 och vattnet är avhärdat (nära 0 °dH).
Ingen felkod visas mig veterligen.
du får en felkod om det är elementet två siffror börjar med en 6'a
 
returen returen skrev:
du får en felkod om det är elementet två siffror börjar med en 6'a
Vad kan det vara annars? Har beställt ett element i varje fall.
 
Byggwe Byggwe skrev:
Vad kan det vara annars? Har beställt ett element i varje fall.
det kan vara avbrott i ledningarna
eller kasst kretskort
 
Byggwe Byggwe skrev:
Vad kan det vara annars? Har beställt ett element i varje fall.
Hej.
löste det sig med elementet. Jag har nämligen samma problem som du!
Märkte det igår.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.