C
Hej jag har en Electrolux LKI66441NW där en zon på hällen startar sig själv och efter någon sekund stänger av sig. Oftast vaknar hällen till liv och piper en gång och värmenivå siffrorna visar 0 sedan piper den och stänger av sig.

Ibland så visar den nedre högra zonens värmenivå ett u och sedan tillbaka till 0 ibland så stannar den kvar tills ett F blinkar antagligen för det inte står något på zonen och sedan stänger den av sig med ett pip.

Den gör det helt random och hittar inget mönster i när det sker.

Jag har observerat att alla andra zonerna vreden har ett litet dödläge innan den hoppar igång på u sedan 1-9 men inte den till nedre högra zonen den hoppar igång direkt.

För att säkra upp lite så kör jag med barnlåset för tillfället så zonen inte värmer något.

Jag gissar att det är vredet som har börjat ge sig så jag undrar om någon mer haft detta problem och ifall det är svårt att byta ut den?
Jag har hittat en hällgivare på Electrolux hemsida och funderar på om det är den eller om jag behöver använda något annat sökord?

Denna är det jag hittat
Illustration av en hällgivare från Electrolux, använd för att styra inställningar i kontrollpanelen på spisar. Artikelnummer 3570834022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.