Vad är det som gäller med Electrolux nuförtiden? Vad har de för anslutningar till AEG, Zanussi, Elektro Helios och Husqvarna?(kan finns några fler jag har glömt)

Man kan ju iallafall se skillnad på Electrolux och AEG tvättmaskinerna men varför skulle man vilja köpa en Husqvarna över en AEG eller tvärtom när de ser exakt likadana ut? Och vad har hänt med Zanussi och Elektro Helios?

Är hoppet om en svensk vitvara helt slut? Den kanske försvann för många år sedan

• Vit frontmatad tvättmaskin från AEG med digital display och röd tvätt inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit Husqvarna tvättmaskin, digital display, röd handduk inuti, frontmatad, modern design, hushållsapparat.
    Skapa konto
  • Vit tvättmaskin, frontlastare, blå handduk inuti, digital display, knappanel överst, Electrolux logotyp.
    Skapa konto
P
Dessa maskiner görs av zanussi i italien
Och en polsk fabrik
Sedan över 15år tillbaks i tiden

Zanussi utgår jag ifrån bara inte finns på svenska marknaden. Men vad hände med Elektro Helios?

P
DenGubbenGickInte DenGubbenGickInte skrev:
Zanussi utgår jag ifrån bara inte finns på svenska marknaden. Men vad hände med Elektro Helios?
zanussi försvann på 80-talet? från Sverige för det var precis som nu så fruktansvärt dåligt att det inte gick att sälja.
elektrohelios-brandningen kommer att fasas ut och så även husqvarna
med tiden skall bara elx finnas som varumärke
ehe och qvarna måste vara kvar tills de som kommer i håg den outstandingkvaliteten dessa varumärken representerade på 70-talet dött ut

• Gilla
BigR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.