Hej
Min Electrolux ger felkod i30 /läckage) och då kör pumpen kontinuerligt.
Hittar inte vatten under maskinen. Pumpen tömmer maskinen för vatten. Testade att tömma i vatten medan pumpen går och det pumpade den ut direkt.

Vi lämnade den några dager och då var felet borta. Startade 30min program, den tvättade klart utan avbrott. Perfekt.

Så startade vi direkt ett 2t program. Efter ca en timme stannade den tvättprogrammet och visade felkod i30 igen. Pumpen går kontinuerligt.
Hittar fortfarande inte vatten under maskinen.
Tror läckagesensorn ligger på läckageskyddet direkt under dörren. Kan det droppa från dörren och aktivera sensorn även om jag inte känner att det är fuktig? Är den super känslig?

Vad mer kan vara fel når den indikerar i30?

Tackar

Bästa svaret

A
Du måste öppna till utrymmet där pumparna sitter för att se vart det läcker
har du PNC för maskinen så går det att gissa men utan att titta blir det en mer eller mindre bra gissning

electroluxaren skrev:
Du måste öppna till utrymmet där pumparna sitter för att se vart det läcker
har du PNC för maskinen så går det att gissa men utan att titta blir det en mer eller mindre bra gissning
ok. tackar.
lite jobbigt att få den ut eftersom några genier har lagt et högt golv framför maskinen

• Gilla
Ruttenrot
  • Laddar…
fick ut jäveln och det är smutsigt vatten under avloppspumpen.
jag ser att det kommer några droppar från pump området men det är omöjligt att se exakt från sidan. kan vara inloppet till pumpen. kan också vara läckage i själve maskin utrymmet som droppar ner på pumpen.
man jag har sätt tillräckligt, bara att hitta en service kille eller tjej. borde inte kosta hela värden.....

tack electroluxaren

A
det kan vara så enkelt att det är avloppslangen som sitter på ovansidan av pumpen
i värsta fall är det anslutningen till brunnen
och beroende på PNC så byter man pump (enkelt)
eller brunn betydligt med tidskrävande

• Gilla
EarlyBirdy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.