Interiör av diskmaskin med smutsiga detaljer, vattenslang, spänne och genomskinlig behållare i fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskmaskin liggande ner, öppnad för reparation eller service, verktyg synliga på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

vår 21 år gamla Electrolux larmar för att nivåbrytaren bryter pga läckage. Jag skruvade upp sidostyckena och torkade underredet torrt och körde ett snabbprogram.

Vid påfyllning av vattnet via ett stort plastfördelningsblock, som verkar fördela vatten till bla avhärdaren så evakueras vatten efter en stund via en genomskinlig slang till tråget som har flottörbytaren. Slangen syns på bild och är genomskinlig. Stänger jag vattentillförseln på blandaren så fortsätter maskinen att diska/tömma osv.

Vad kan vara fel då vatten evakueras via denna slang? Är stora blocket i plast tätt eller någon nivågivare som gett sig så att vatten evakueras? Någon som vet?

A
S Spilloljan skrev:
[bild] [bild] Hej,

vår 21 år gamla Electrolux larmar för att nivåbrytaren bryter pga läckage. Jag skruvade upp sidostyckena och torkade underredet torrt och körde ett snabbprogram.

Vid påfyllning av vattnet via ett stort plastfördelningsblock, som verkar fördela vatten till bla avhärdaren så evakueras vatten efter en stund via en genomskinlig slang till tråget som har flottörbytaren. Slangen syns på bild och är genomskinlig. Stänger jag vattentillförseln på blandaren så fortsätter maskinen att diska/tömma osv.

Vad kan vara fel då vatten evakueras via denna slang? Är stora blocket i plast tätt eller någon nivågivare som gett sig så att vatten evakueras? Någon som vet?
som jag skrivit i alla andra trådar om detta
rengör noga den högra svarta slangen som har en blank slangklämma

• Gilla
Jeantaxfree och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

electroluxaren skrev:
som jag skrivit i alla andra trådar om detta
rengör noga den högra svarta slangen som har en blank slangklämma
tackar, funkade så klart perfekt. Nu går den igen, slangen var det mycket fett i som nu ligger i sopkorgen

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.