Eldstad betongring hur kan man reparera den på bästa sätt räcker det med eldfast bruk tro ?? Den har börjat spruckit ganska mycket av värme växlingarna ....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongringar är inget vidare bra i den applikationen. Jag har sett två järnrör med sand mellan på några ställen. Det tål värmen.
Japp. Jag har tyvärr ingen bild.
Den som du visar är en förmiskningsring som brukar sättas på brunnsringar så det inte blir så stort upptill , enklast en sådan , finns i olika storlekar . vända uppochned på , sedan gjuta botten hur du vill ha den , ganska enkel konstruktion
Klart den kostar men det är armering i den så den ska nog hålla några år
Det är värmen som knäcker den
Klart den kostar men det är armering i den så den ska nog hålla några år
Det är värmen som knäcker den
Det är nog bättre att inte ha en tät botten.
Klicka här för att svara