Håller på att bygga garage och funderar på hur jag bäst drar elen till lysrören i taket.
Som det syns på bilden har jag 22mm läkt på takbalk
arna innan OSB + gips där jag tänkte dra 16mm flexrör med fördragen kabel och dra ner rören vid varje armatur.
Lysrörsarmaturerna jag tänkte använda (inte köpta ännu) ha bara ett genomgångshål in i armaturen, är det enklaste att borra upp ett till så jag får in båda 16mm rören in i armaturen?
/Dea
Som det syns på bilden har jag 22mm läkt på takbalk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lysrörsarmaturerna jag tänkte använda (inte köpta ännu) ha bara ett genomgångshål in i armaturen, är det enklaste att borra upp ett till så jag får in båda 16mm rören in i armaturen?
/Dea
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag har en dosa ovanför varje armatur, enklare än att göra en tvärkrök på röret.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
