4 169 läst ·
16 svar
4k läst
16 svar
Eldning luktar kraftigt
Är såklart inte hundra på att det endast är amåpåsar han kör med. Men det är vad jag sett dem lasta ut bilen...
De har ju mig veterligen ingen panna.
Hyresvärden säger att de har en relativt ny täljstenskamin med ny skorsten.
Röken är ibland osynlig men oftast lite vit.
Vill ju helst inte dra in kommunen
De har ju mig veterligen ingen panna.
Hyresvärden säger att de har en relativt ny täljstenskamin med ny skorsten.
Röken är ibland osynlig men oftast lite vit.
Vill ju helst inte dra in kommunen
Nej det ska inte lukta så att du får det jobbigt med andningen. Att du kanske känner av lite lätt vedeldning är ju inga bekymmer.N Nybyggarens skrev:
Jag eldar varje kväll det är mindre än 5 grader och det luktar inget från mitt hus.
Ena grannen eldar med panna och vid uppstart kommer det något jävulskt med rök och doft ibland. Gissar att det är blött och det är annat skit med.
En annan granne fick påbackning från mig då de eldade med vad jag tror är sopor som luktade alldeles för jävligt i hela kvarteret, men de slutade med det.
Mina föräldrar har elelement (direktverkande el) som inte startas förrän tempen når -15 grader (ungefär 1-3 nätter om året) och de eldar endast med kamin i tvåvåningshus, dock har de fläkt som sprider värmen. Det luktar eller syns inte när de eldar.
När det är som värst så bjud in dig själv för att luska ut varför det blir så jävligt. Du kan hjälpa dem, om de verkligen köper ved per säck så tipsa dem om någon bonde som har hemkörning av torr ved för det är ju inte vettigt att köpa säckar från en butik.
För att de ska sprida sin värme finns det ju små fläktar du kan sätta under kaminen, tipsa om dem så det kommer ut i hela huset.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden