Tycker det ser så mysigt ut när man ser på teve folk som sitter ute å grillar marshmallows etc, vi har en bit stenlagd altan funderar på ett s k eldfat se bild, min fråga är finns det nån som har erfarenhet av eldfat, är det en grej man köper använder en gång och finner att det inte fungerar och är opraktiskt eller nåt så det sen aldrig används igen, eller är det det bästa ni gjort å har fest med alla grannar varje helg, ja har någon erfarenhet hur pass bra eller anus är det? Kan man grilla allt som på denna högst troligt ai gjorda bild ger sken av? Eller finns det nåt bättre roligare?
Screenshot_20260823-110346~2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bättre och roligare finns säkert, men ett eldfat på altanen kanske är gott nog de gånger du inte kan ta dej ut och sitta vid en eld i naturen.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Har du kolgrill?

Tycker mest man sitter i röken de gånger jag suttit vid en sådan.

Tycker en chimenea är trevligare även om det inte är 360 vinkel.

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag har ett eldfat. Används några få gånger per år för marschmallows. Används desto oftare för att det är mysigt och varmt, särskilt i slutet av sommarsäsongen.

Edit: det blir dock sjukt varmt under fatet, trots att det står på ben. Så underlaget måste klara hög värme.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Har du kolgrill?
Har redan en gasolgrill men där står frugan å grillar nåt två ggr per år, vill ha nån eld att sitta runt å grilla korv å marshmallows el liknande med en öl i handen, mysa bara

A atomlab skrev:
Tycker mest man sitter i röken de gånger jag suttit vid en sådan.

Tycker en chimenea är trevligare även om det inte är 360 vinkel.
Chimenea aldrig hört förut det måste jag kolla upp vad det kan va, tack :)

Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har ett eldfat. Används några få gånger per år för marschmallows. Används desto oftare för att det är mysigt och varmt, särskilt i slutet av sommarsäsongen.

Edit: det blir dock sjukt varmt under fatet, trots att det står på ben. Så underlaget måste klara hög värme.
Låter väldigt trevligt :)

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
R Radhussemlan skrev:
Har redan en gasolgrill men där står frugan å grillar nåt två ggr per år, vill ha nån eld att sitta runt å grilla korv å marshmallows el liknande med en öl i handen, mysa bara
Det var ett konstigt svar på frågan om du har kolgrill..
OM du har kolgrill är det ju onödigt att skaffa ett eldfat, men har du gasolgrill fattar jag att du vill ha en möjlighet att bränna ved och marshmallows på glöden.

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
Använder eldfatet några gånger per år. Ångrar inte att vi skaffade ett.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det var ett konstigt svar på frågan om du har kolgrill..
OM du har kolgrill är det ju onödigt att skaffa ett eldfat, men har du gasolgrill fattar jag att du vill ha en möjlighet att bränna ved och marshmallows på glöden.

Att smälla upp lite loungemöbler och ställa en klotgrill i mitten ger inte riktigt samma känsla som det TS efterfrågar va?

• Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Att smälla upp lite loungemöbler och ställa en klotgrill i mitten ger inte riktigt samma känsla som det TS efterfrågar va?
Det vet inte jag, ställ frågan till TS

F fribygg skrev:
Det vet inte jag, ställ frågan till TS
Tror TS fattar att man kan grilla korv och marshmallows i en kolgrill.

• Gilla
oddan
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tror TS fattar att man kan grilla korv och marshmallows i en kolgrill.
Många människor köper oerhört mycket prylar som de redan har lämpliga substitut för, men TS kanske inte har nån kolgrill..

• Gilla
Radhussemlan
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Riktigt, inte samma känsla som att sitta runt en öppen sprakande eld :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.