Hej.
Efter sommarens nya brädfodring har jag en massa reststumpar över som inte duger något till.
De är omålade men behandlade med järnvitriol (finns i Falun rödfäg etc) för att få frakt den åldrade träfärgen.
Min fråga är hur det går att dryga ut vinterbrasorna i kakelugn och gjutjärnsspis? Borde inte vara några problem då det mesta lägsta ut i sommarregnet... eller?