Som rubriken lyder, är det möjligt att elda i pannan utan beredare om man kopplar bort den.
Sprang läck på beredaren i pannan idag :(.
Varmvatten får vi från en el-beredare.
 
Huggabuggaa Huggabuggaa skrev:
Som rubriken lyder, är det möjligt att elda i pannan utan beredare om man kopplar bort den.
Sprang läck på beredaren i pannan idag :(.
Varmvatten får vi från en el-beredare.
Vad menar du med beredare..?

Expansionskärl..? Ackumulatortank..?
 
V Vardagsrum skrev:
Vad menar du med beredare..?

Expansionskärl..? Ackumulatortank..?
En inbyggd varmvattenberedare som sitter i pannan
 
Hur ska du koppla bort beredaren i pannan? Borde väll funka då och pannan borde öka i effekt och inte behöva värma upp så mycket vatten
 
Ingen expert men om du har en annan vvberedare så har du väl redan stängt av ingående och utgående vatten till den i pannan? Dvs systemet är ju redan slutet? Vattnet kan ju bara läcka ut in i pannan och inget nytt tillförs?

Om inte, stäng de kranarna så är den inbyggda beredaren bara en del av pannan.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Vad har du för panna? Märke/modell.

Och var har du sett att det läcker?

Bilder kan underlätta!

Jag blir inte klok på vad du har för system, om pannan används för uppvärmning av varmvatten så brukar det sitta kopparslingor inne i den, är det in/utloppet till dessa som du överväger att stänga av?
 
Ja, om man pluggar beredaren så går det att elda i pannan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.