1 543 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Elda i kombipanna utan beredare ?
Som rubriken lyder, är det möjligt att elda i pannan utan beredare om man kopplar bort den.
Sprang läck på beredaren i pannan idag
.
Varmvatten får vi från en el-beredare.
Sprang läck på beredaren i pannan idag
Varmvatten får vi från en el-beredare.
Hur ska du koppla bort beredaren i pannan? Borde väll funka då och pannan borde öka i effekt och inte behöva värma upp så mycket vatten
Ingen expert men om du har en annan vvberedare så har du väl redan stängt av ingående och utgående vatten till den i pannan? Dvs systemet är ju redan slutet? Vattnet kan ju bara läcka ut in i pannan och inget nytt tillförs?
Om inte, stäng de kranarna så är den inbyggda beredaren bara en del av pannan.
Om inte, stäng de kranarna så är den inbyggda beredaren bara en del av pannan.
Vad har du för panna? Märke/modell.
Och var har du sett att det läcker?
Bilder kan underlätta!
Jag blir inte klok på vad du har för system, om pannan används för uppvärmning av varmvatten så brukar det sitta kopparslingor inne i den, är det in/utloppet till dessa som du överväger att stänga av?
Och var har du sett att det läcker?
Bilder kan underlätta!
Jag blir inte klok på vad du har för system, om pannan används för uppvärmning av varmvatten så brukar det sitta kopparslingor inne i den, är det in/utloppet till dessa som du överväger att stänga av?
Ja, om man pluggar beredaren så går det att elda i pannan.
Klicka här för att svara